25.07.2017/10:22

Tesco jako pierwsze oferuje dostawy tego samego dnia w całym kraju

Tesco UK ogłosiło, że jako pierwsza firma na Wyspach oferuje usługę dostaw tego samego dnia, dostępną na terenie całego kraju. Skala e-sprzedaży żywności w Wielkiej Brytanii powoduje, że detaliści mocno konkurują o rynek. W Polsce sytuacja nie wygląda już tak pomyślnie. Tesco raczej ogranicza e-biznes.

Tesco uruchomiło usługę dostaw tego samego dnia w 2014 r. Była ona dostępna w Londynie i na południowym wschodzie kraju. Obecnie firma rozszerzyła serwis, wykorzystując w tym celu ponad 300 placówek stacjonarnych, tak że obecnie jest dostępny dla 99% brytyjskich gospodarstw domowych. To największy zasięg tego rodzaju serwisu w Wielkiej Brytanii.

Zamówienia złożone do godz. 13 są realizowane po godz. 19 tego samego dnia. Nie ma minimalnej wielkości zamówienia, ale koszt dostawy wynosi od 3 do 8 funtów, przy czym przez pewien czas usługa będzie darmowa dla uczestników programu Delivery Saver. Usługa cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów. W tym roku Tesco odnotowało 18% wzrost liczby zamówień z dostawą tego samego dnia.

Niedawno Tesco rozszerzyło usługę odbioru zamówień tego samego dnia – Same Day Click & Collect – na 300 placówek na terenie całego kraju, zatem po wczorajszym komunikacie o uruchomieniu dostaw tego samego dnia obie formy odbioru przesyłek stają się dostępne na terenie całego kraju.

– Konsumenci dają nam sygnały, że podobają im się szybkie i wygodne usługi dostaw i odbioru przesyłek. Serwis dostaw tego samego dnia oznacza, że mogą złożyć zamówienie w porze lunchu i po południu odebrać produkty zakupione na posiłek wieczorny. Popularność tej usługi szybko rośnie, dlatego naprawdę cieszy nas fakt, że obecnie będzie ona dostępna w całym kraju – powiedział Adrian Letts, dyrektor zarządzający Tesco Online.

W Polsce Tesco należy do liderów e-commerce wśród sieci spożywczych. Sieć uruchomiła sklep internetowy Tesco Ezakupy w 2012 r. Jeszcze w lipcu 2016 r. usługa Tesco EZakupy dostępna była w 27 hipermarketach w całym kraju. Udziały Tesco w polskim rynku  sięgały – według danych operatora – niemal 50 proc. Jednak już w sierpniu 2016 r. firma zdecydowała o zamknięciach niektórych e-sklepów i zwolnieniach w działach sprzedaży internetowej w kilku hipermarketach sieci. Zmiany dotyczyły hipermarketów Tesco w Jeleniej Górze (ul. Jana Pawła II 17), Szczawno Zdrój (ul. Łączyńskiego 44) i Rzeszowie (al. Powstańców Warszawy 13).

Dalsza redukcja e-commerce nastąpiła wiosną 2017 r. W marcu br. biuro prasowe Tesco Polska poinformowało, że "jedną ze zmian, jakie wprowadza Tesco, jest całkowita rezygnacja z dalszego prowadzenia serwisu Tesco Ezakupy w Częstochowie, Kielcach, Zielonej Górze, Rybniku i Opolu z końcem kwietnia. W tych lokalizacjach firma nie widzi potencjału dla dalszego rozwoju serwisu i chce skoncentrować się na tych miastach, gdzie taki potencjał wzrostu cały czas istnieje. Tesco nie planuje zamykania serwisu Ezakupy w innych lokalizacjach."

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.