03.05.2016/00:00

Tesco oferuje w Polsce ponad 200 produktów Finest - zdjęcia

Od 2014 r. sieć Tesco systematycznie rozwija w polskich sklepach markę Tesco Finest, czyli produkty premium pod marką własną sieci. Obecnie sieć oferuje ponad 200 produktów w ośmiu kategoriach.

W hipermarketach sieci Tesco zostały wydzielone specjalne stoiska na produkty Finest. Jeszcze 2 lata temu sieć oferowała jedynie kilkadziesiąt produktów, głównie kawę i herbatę, dżemy, czy przyprawy. Dzisiaj w ofercie jest już ponad 200 wyrobów, z takich kategorii jak: mięso i wędliny, sery, kawa i herbata, przekąski słone i słodkie, słodkie dodatki, sosy i makarony, przyprawy i dodatki, a nawet lody.

Warto przytoczyć kilka produktów, które sprzedawane są przez Tesco pod marką Finest. Oprócz oryginalnych sosów chutney (np. ze słodkich pomidorów i papryczki piri piri, czy śliwek odmiany Wiktoria), bez których nie mogłoby się obyć. W ofercie znajdują się także, m.in. szeroka gama dżemów (np. z marokańskich moreli Canino), kaw fair-trade m.in. z Kostaryki, Kolumbii, Gwatemali czy Etiopii, najlepsze gatunki herbat ze Sri Lanki, Indii i Indonezji. Tesco Finest to również szeroki wybór oliw i dressingów, takich jak oryginalny francuski dressing czy toskańska oliwa extra virgin lub ocet balsamiczny z Modeny. Oferta produktów Finest to również gotowe do spożycia sosy, np. z pomidorów i mascarpone lub z salami, kopru włoskiego i Chianti, które doskonale pasują do włoskich makaronów Tesco Finest, a także sosy azjatyckie pasujące do ryżu.

Pod koniec 2014 roku, Tesco wprowadziło w ramach testów limitowaną gamę produktów Finest do polskich sklepów. Produkty zostały zaakceptowane przez polskich konsumentów i jesienią 2015 r. marka Tesco Finest jest już do stałego asortymentu Tesco w Polsce. Wtedy było to ponad 160 produktów, teraz ich liczba wzrosła do ponad 200. Można się spodziewać, że to nie koniec i oferta będzie systematycznie rozszerzana.

W 2014 r. marki własne - Tesco Value, Tesco oraz Tesco Finest - generowały w Tesco około 30 proc. całkowitej sprzedaży, jednak w niektórych krajach europejskich, ten udział sięga 50 proc. Warto jednak zaznaczyć, że już teraz, w niektórych kategoriach (w przypadku polskich sklepów) udział marek własnych przekracza 50 proc. Są to np. owoce, warzywa, mięso, lekka chemia gospodarcza, rozumiana jako papiery toaletowe i ręczniki kuchenne.

Sieć Tesco zarządza w Polsce prawie 440 hiper- i supermarketami, zaś w całym regionie działa ok. 1000 sklepów brytyjskiej sieci.


 

Tesco Finest - marka własna sieci Tesco z segmentu premium, fot. materiały własneTesco Finest - marka własna sieci Tesco z segmentu premium, fot. materiały własne
Dodaj komentarz

3 komentarze

  • iza 01.06.2016

    marudzicie. design Finest ma ciekawy!

  • romek 01.06.2016

    uda? a ktoś to kupuje?

  • marka 01.06.2016

    A myślałem, że im się nie uda z Finest w Polsce!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.