15.03.2016/18:45

Tesco promuje mrożonki w mediach społecznościowych

Mrożonki są niedocenianą kategorią i mają duży, niewykorzystany potencjał sprzedaży. Brytyjczycy chcą mocniej wykorzystać do promocji mrożonej żywności media społecznościowe

Podczas dorocznej konferencji Brytyjskiej Federacji Żywności Mrożonej (BFFF), która odbyła się 1 marca b.r., szefowa kategorii mrożonek w Tesco, Sarah Bradbury ujawniła, że sieć planuje działania zmierzające do ożywienia sprzedaży tej grupy produktów w swoich marketach, ale przede wszystkim online, gdzie obecnie sprzedają się znacznie lepiej niż stacjonarnie. Żywność mrożona jest przez konsumentów – szczególnie przez młodzież – postrzegana jako „nudna”, co można próbować zmienić m.in. z wykorzystaniem mediów społecznościowych, gdzie stosunkowo łatwo można prezentować zalety samych mrożonek, jak i korzyści płynące z ich zakupów online.

W salach sprzedaży mrożonki muszą konkurować o powierzchnię sprzedaży z innymi kategoriami żywności i dotychczas raczej tę konkurencję przegrywają, głównie z artykułami świeżymi. – Wyniki finansowe sprzedaży mrożonek, w relacji do zajmowanej powierzchni sklepu, są gorsze w porównaniu z produktami ogólnospożywczymi czy świeżymi. Gdyby nie to, że zamrażarki dość trudno jest usunąć, pewnie mielibyśmy jeszcze mniej miejsca niż obecnie – z wyczuwalną nutą goryczy przyznała menedżerka.

Optymizm Tesco co do możliwości zwiększenia sprzedaży tej kategorii żywności po części bierze się z pozytywnych doświadczeń, związanych m.in. z wprowadzeniem na rynek blendera Nutribullet, który przyczynił się do znacznego wzrostu zainteresowania konsumentów mrożonymi owocami – ich sprzedaż w ciągu ostatnich trzech lat podskoczyła z 6 mln do 25 mln funtów brytyjskich. Innym czynnikiem zwiększającym popyt okazało się wprowadzenie na rynek całej linii nowych „modnych” produktów, lepiej spełniających oczekiwania klientów, takich jak krojona w kostkę dynia piżmowa i awokado. Sprzedają się one świetnie, także dzięki temu, że są prezentowane i dyskutowane w mediach społecznościowych.

Mrożonki istotnie mają szansę stać się bardziej popularne. Obecnie często bywają postrzegane jako żywność gorszej jakości, bardziej kojarzone są z „fast-food” niż z „premium”. To nastawienie można zmienić, prezentując ich zalety w Internecie, a także wprowadzając na rynek różne nowości, także produkty innowacyjne. Dzięki nowym technologiom gotowe dania mrożone nie muszą się ograniczać do pizzy. Powodzenie takich pomysłów jak mieszanki typu „warzywa na patelnię” czy mrożone owoce do zmiksowania świadczy o dużym potencjale tej kategorii.(kk)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.