07.09.2020/13:48

Tesco UK mocno inwestuje w miejskie centra obsługi zamówień online

Brytyjski detalista chce zdyskontować gwałtowny wzrost zakupów żywności online, z jakim mamy do czynienia w dobie pandemii koronawirusa. Sieć wkrótce uruchomi pierwsze miejskie centrum obsługi zamówień online (UFC) w West Bromwich. W tym roku ruszą jeszcze dwa takie centra, a do końca 2021 r. ma ich być „co najmniej 10”.

Budowa centrum UFC w West Bromwich została spowolniona przez lockdown, ale obecnie jest na ukończeniu. Jak poinformował podczas London Tech Week główny technolog Tesco UK, cytowany przerz portal Retail Technology Innovation Hub, kolejne dwie tego typu placówki ruszą jeszcze w tym roku, a do końca przyszłego roku powstanie „co najmniej kolejnych dziesięć”.

Centra są w pełni zautomatyzowane, co pozwala obniżyć koszty obsługi zamówień z kanału e-commerce. Ich dodatkową zaletą jest to, że powstają m.in. w obiektach mieszczących największe hipermarkety sieci, dzięki czemu możliwe jest zagospodarowanie nadmiarowej powierzchni w tych placówkach, które borykają się z malejącą frekwencją konsumentów.

Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl, pod koniec sierpnia największy brytyjski detalista ogłosił, że utworzy 16 tys. stałych etatów, aby wspierać rozwój swojej brytyjskiej działalności e-commerce. 10 tys. osób znajdzie zatrudnienie przy kompletowaniu zamówień online, a kolejne 3 tys. zatrudnionych będzie jako kierowcy samochodów dostawczych. Pozostałe stanowiska pracy związane będą z obsługą sklepów i centrów dystrybucyjnych Tesco.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także