18.06.2020 / 08:22
StoryEditor

Tesco w Polsce sprzedane! Netto kupuje 301 sklepów i centra dystrybucyjne brytyjskiej sieci. To największa transakcja od lat

Hipermarket sieci Tesco w Warszawie (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Właściciel sieci Netto, czyli Salling Group, porozumiał się z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności brytyjskiej spółki w naszym kraju, w tym jej 301 sklepów i dwóch magazynów. Będzie to największa transakcja w polskim handlu od czasu przejęcia Reala przez Auchan!

Po tej transakcji sieć Netto będzie posiadała w Polsce niemal tyle sklepów (687), co konkurencyjny Lidl, który prowadzi ok. 720 placówek w naszym kraju. Zbliży się zatem pod tym...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.11.2025 / 18:10
StoryEditor
Biedronka w pudle. Jak dyskontowy gigant uwolnił swoją innowacyjność?
Historia ewolucji opakowań sprzedawanych w sklepach Biedronki

Od trzydziestu lat Biedronka przechodzi proces nieustannej transformacji – reagując na zmiany gospodarcze, nowe zachowania zakupowe oraz rosnące oczekiwania konsumentów. Ewolucji podlegało niemal wszystko: wygląd sklepów, identyfikacja wizualna, oferta produktów, a także opakowania marek własnych. Jedno pozostawało stałe – niskie ceny i dostępność dla każdego.

Historia ewolucji opakowań sprzedawanych w sklepach Biedronki

Kiedy w 1995 roku w Poznaniu ruszył pierwszy sklep Biedronki, kluczową rolę odgrywały proste, funkcjonalne opak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.11.2025 / 10:04
StoryEditor
Energetyki i napoje znacznie zdrożeją? Senat „za”, ruch po stronie prezydenta
Napoje i energetyki zdrożeją? Senat ”za” opłatą cukrową (fot. Tomasz Ozdoba/Kancelaria Senatu + Canva)

Senat opowiedział się za wprowadzeniem nowych stawek opłaty cukrowej. A to oznacza wzrost cen napojów, w tym energetyków. O ile mogą zdrożeć napoje? Czy prezydent Karol Nawrocki podpisze czy zawetuje ustawę?

W artykule przeczytasz: 

  • Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową
  • Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?
  • O ile zdrożeją napoje w sklepach przez nowy podatek cukrowy?
  • Rząd tłumaczy nowy podatek cukrowy celami prozdrowotnymi
  • Czy opłata cukrowa ma realny wpływ na zdrowie publiczne?
  • Jakie wpływy może przynieść nowa opłata cukrowa?
  • Jak branża napojów podchodzi do zmian?
  • Czy prezydent zawetuje opłatę cukrową?

Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową

Senat 27 listopada 2025 roku przyjął bez poprawek projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym. Oznacza to, że jest coraz bliżej wdrożenia wyższej opłaty cukrowej. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się 62 senatorów, a 28 było przeciw.

Rząd tłumaczy zmianę prawa i wprowadzenie wyższej opłaty cukrowej względami prozdrowotnymi, ale też zapewni wyższe wpływy do budżetu państwa.

Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?

Przyjęta przez Senat ustawa wprowadza podwyżki opłat stałej i zmiennej za zawartość cukrów lub słodzików w napojach.

W przeliczeniu na 1 litr napoju nowe stawki będą wynosić:

  • opłata stała za zawartość cukrów w ilości do 5 g w 100 ml napoju lub za zawartość substancji słodzącej (tzw. słodzików): z 0,50 zł do 0,70 zł,
  • opłata zmienna za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju: z 0,05 zł do 0,10 zł,
  • opłata za zawartość kofeiny lub tauryny: z 0,10 zł do 1,00 zł,
  • opłaty maksymalnej: z 1,20 zł do 1,80 zł.

Ministerstwo Finansów argumentuje, że obowiązująca wysokość opłaty jest już niewystarczająca, by wpływać na zachowania konsumentów, ponieważ znacząco odbiega od aktualnych cen napojów.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. grudzień 2025 17:49