Tesco wprowadza nowe zabezpieczenia dla klientów: m.in. preferencyjne dostawy dla objętych kwarantanną
Tesco wprowadziło dalsze zmiany w sposobie, w jaki klienci będą mogli robić zakupy w sklepach, aby zaradzić trwającemu koronakryzysowi. Dave Lewis, dyrektor generalny, napisał w niedzielnym liście do klientów, że obecna sytuacja jest „trudna dla wszystkich”.
Niektóre zmiany dotyczą nowych środków dystansowania społecznego, takich jak jednokierunkowe systemy przejściowe i jeszcze większa ochrona pracowników w kasach, znoszą też limit kupowanych produktów.
W ramach trwających działań Tesco wprowadza w swoich sklepach przejścia jednokierunkowe „Oprócz środków, które wcześniej udostępnialiśmy, wprowadzamy przejścia jednokierunkowe i system„ one-in, one-out ”w sklepach” – zapowiedział Lewis.
Tesco wydłuża też godziny otwarcia, aby zminimalizować ryzyko powstawania kolejek. Sklep zwiększył limit płatności zbliżeniowych z 30 do 45 funtów na sklep, a klient może również korzystać z aplikacji Tesco Pay + z Tesco Bank.
Większość ograniczeń dotyczących liczby zakupu produktów Tesco została zniesiona, a zapasy towarów trafiły do magazynów. Od niedzieli limity będą obowiązywać tylko w przypadku niezbędnych artykułów, takich jak papier toaletowy, makaron i środki dezynfekujące do rąk.
Ponadto ogłoszono nowe terminy dostaw do domu klientów. W ubiegłym tygodniu rząd przekazał Tesco wstępną listę 110 000 narażonych na chorobę i odizolowanych osób. Z tej listy Tesco zidentyfikowało 75 000 istniejących klientów, do których sieć będzie wysyłać towary w pierwszej kolejności tak, aby nie musieli oni wychodzić z domu w czasie kwarantanny.
Tesco wprowadziło również ekrany ochronne przy kasach, aby zminimalizować ryzyko transmisji Covid-19.
18