25.03.2020/13:01

Thanos Iliopoulos, szef Vision Express: Chcemy podwoić liczbę salonów w Polsce i inwestować w e-commerce

- Rozwijamy nasz omnichannel, którego start zaplanowaliśmy na ten rok, a jednocześnie rozbudowujemy sieć salonów tradycyjnych. Biorąc pod uwagę potencjał polskiego rynku, w ciągu kolejnych 4–5 lat chcemy podwoić ich liczbę. Tylko w tym roku planujemy otwarcie kolejnych 16 salonów – mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Thanos Iliopoulos, dyrektor zarządzający Vision Express. Rozmowa odbyła się na początku 2020 r.

W minionym roku firma Vision Express  świętowała 25-lecie działalności na polskim rynku. Jak można podsumować ten okres w działalności firmy?

Przede wszystkim chciałbym podkreślić nasze osiągnięcia medyczne, stanowiące integralną część strategii na polskim rynku przez ostatnich 26 lat. W 1994, kiedy Vision Express rozpoczynało działalność w Polsce, nasze usługi stanowiły nowość dla polskich klientów. Byliśmy jedną z pierwszych firm oferujących komputerowe badanie wzroku. Od czasu, gdy do  pierwszego salonu zatrudniliśmy 20 pracowników, stale rozszerzamy naszą sieć i wachlarz usług, tak by skutecznie realizować misję dbania o wzrok wszystkich Polaków. Dziś zatrudniamy ponad 450 okulistów i optometrystów w ponad 220 salonach,  wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt. W ciągu tych 26 lat przebadaliśmy wzrok milionów Polek i Polaków, co czyni nas niekwestionowanym ekspertem w tej dziedzinie. 

Jak na biznes Vision Express będą wpływały zmiany społeczno-gospodarcze, w tym zmiany demograficzne zachodzące w polskim społeczeństwie, np. starzenie się polskiego społeczeństwa, prognozowane spowolnienie wzrostu polskiej gospodarki? W jaki sposób przełożą się one na zmiany w ofercie produktowej i usługowej?

W ciągu naszej wieloletniej działalności mieliśmy okazję obserwować zmiany i poznać czynniki oddziałujące na rynek.  Dostrzegamy zróżnicowane potrzeby wśród wszystkich grup naszych klientów i robimy wszystko, by jak najlepiej – precyzyjnie, a jednocześnie kompleksowo – na nie odpowiadać. W salonach Vision Express badanie wzroku można wykonać bez konieczności czekania w kolejce do specjalisty, a po wizycie od razu dobrać odpowiednie soczewki (okularowe lub kontaktowe). Do poszczególnych grup – dzieci, studentów, osób aktywnych zawodowo oraz tych należących do tzw. silver generation – zwracamy się poprzez odpowiednie kampanie i działania komunikacyjne.

Jak podsumuje pan rok 2019?

Chcemy oczywiście być dostępni dla każdego, dlatego też ciągle rozwijamy sieć naszych salonów oraz sklep internetowy. Od stycznia 2019 otworzyliśmy ponad 20 salonów, w tym flagowy w centrum Warszawy oraz kilka w miastach regionalnych, a także w mniejszych miejscowościach, jak Jarosław czy Białogard.

A jakie macie plany na rok 2020 i kolejne lata? Jak ocenia Pan potencjał Vision Express do dalszego wzrostu, uwzględniając sytuację na polskim rynku?

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.