31.03.2017/07:04

Tomasz Danis, Internet Ventures: Będziemy rozwijać supermarket on-line Frisco.pl

Firma MCI Capital SA – grupa Private Equity, wraz z Eurocashem współwłaściciel supermarketu online Frisco.pl – przedstawiła m.in. plany rozwoju tego supermarketu online. Tomasz Czechowicz, prezes zarządu MCI Capital skomplementował współpracę z Eurocashem.

Tomasz Czechowicz podkreślił, że MCI jest zadowolone ze współpracy z Eurocashem, a całe przedsięwzięcie uznał za jedną z najlepszych inwestycji w portfelu firmy. – Współpraca Eurocash z MCI to przykład udanego modelu kooperacji, swego rodzaju optymalnej synergii pomiędzy branżowym inwestorem, a inwestorem z obszaru gospodarki cyfrowej. My z jednej strony budujemy DNA firmy e-commerce, dostarczamy najlepszych praktyk (best practices) w tym zakresie, natomiast Grupa Eurocash wnosi wybitny wkład w zakresie logistyki czy sourcingu, czyli w tych obszarach, w których tego typu gracz ma największe kompetencje – wyjaśniał Tomasz Czechowicz.

– Do tego dochodzi oczywiście unikalna historia samego Louisa Amarala, który jako przedsiębiorca zrealizował wykup menedżerski. Jest to wybitna postać, jego charyzma i przedsiębiorczość bardzo dobrze oddziałują na cały ten projekt i na szanse jego powodzenia. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego swoistego joint venture – mamy kontrolę nad tym przedsięwzięciem, posiadamy w nim ponad 50%, poprzez fundusze TechVentures oraz Helix Ventures – może to być jedna z najlepszych inwestycji funduszy Krajowego Funduszu Kapitałowego z portfela, który był budowany w latach 2008 – 2013 – przekonywał menedżer.

– Bardzo dobrze należy ocenić pracę Tomasza Danisa, zarządzającego funduszem Internet Ventures, który przejął ten projekt dwa-trzy lata temu, dokonał bardzo dobrych zmian i teraz przenosi najlepsze praktyki pomiędzy spółkami e-commerce – dodał na zakończenie.

O planach rozwojowych supermarketu online Frisco.pl opowiadał Tomasz Danis. Stwierdził, że generalnie celem na rok 2017 jest większa koncentracja na Warszawie i głębsza penetracja tego rynku.

– Serwis operuje wyłącznie na terenie aglomeracji warszawskiej, ponieważ w tego rodzaju działalności konieczne jest przekroczenie pewnej masy krytycznej, by biznes był opłacalny. Skupienie się na rynku stołecznym to nasza decyzja strategiczna, z którą wiąże się budowa nowego, dużo większego magazynu. Powinien on zaspokoić nasze potrzeby na kilka lat, biorąc pod uwagę aktualne tempo wzrostu. Po pierwszym okresie, który można określić jako e-commerce 1.0, obecnie znacznie większy nacisk kładziemy na technologie mobilne oraz ogólnie na rozwój strony technologicznej projektu. Będziemy rozwijać nie tylko front-end, czyli to, co widzi użytkownik, ale także to, co się dzieje w samym systemie. Chodzi między innymi o wykorzystanie takich technologii, jak sztuczna inteligencja czy uczenie się maszyn. Celem jest większa personalizacja usług, która będzie zachęcać klientów do zakupów i do częstszego korzystania z serwisu Frisco.pl. Mamy nadzieję, że ten supermarket online stanie się podstawowym kanałem zaopatrzenia w produkty spożywcze i chemii domowej – podsumował Tomasz Danis.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Karol 30.03.2017

    Trzeba przyznać, że biznes mega skalowalny - centralizacja działań na Warszawie ;-) Ciekawy jestem od kiedy MCI lubi takie skalowalne biznesy?

  • Ekonomista 30.03.2017

    EUROCASH cena docelowa w 2017 r - 75 złotych

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.