21.11.2019/14:27

Tomasz Michalski, Frisco.pl: Przed świętami podwaja się sprzedaż wina i ciast [WYWIAD]

We Frisco.pl, w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, o ponad 100 proc. wzrasta sprzedaż w takich kategoriach jak ciasta oraz wino. Dużą popularnością cieszą się również desery i dodatki do pieczenia, słodycze czekoladowe oraz wyroby garmażeryjne – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.

Jakiego rzędu wzrosty sprzedaży notuje Frisco.pl w okresie przed Bożym Narodzeniem?

Okres przedświąteczny to okres żniw dla handlu, a w szczególności dla kategorii e-commerce. W tym czasie Polacy bardzo często zwracają się także w kierunku e-grocery. Prawie połowa ze wszystkich nowych użytkowników w zeszłym roku pojawiła się właśnie w okresie listopad-grudzień. Do końca grudnia 2018 roku liczba zamówień realizowanych we Frisco.pl wzrosła blisko 30 proc. w porównaniu do 2017 roku. Wtedy też po raz pierwszy osiągnęliśmy sufit jeśli chodzi o wydolność logistyczną na startym magazynie.

W tym roku świąteczne zamówienia będą już realizowane z naszego nowego centrum dystrybucyjnego…

Tak, to docelowo pozwoli nam na czterokrotne zwiększenie skali działalności. Mamy więc nadzieję, że w tym roku wzrost sprzedaży w okresie świątecznym będzie jeszcze bardziej imponujący. W związku z natłokiem przedświątecznych obowiązków, korzystanie z usług Frisco.pl jest dla naszych klientów bardzo wygodne, odciążając ich w intensywnym okresie przygotowań.

Wygoda to główna motywacja klientów wybierających e-grocery w miejsce tradycyjnych zakupów?

Jeśli chodzi o okres przedświąteczny, to kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzję konsumentów o zrobieniu zakupów spożywczych przez internet, jest natłok obowiązków, które muszą zostać wykonane w tym czasie. W takich chwilach nieoceniona jest możliwość zamówienia produktów „jednym kliknięciem”, z dostawą do domu nawet tego samego dnia. Dodatkowo, podczas zakupów świątecznych szczególnie istotna jest atrakcyjna oferta cenowa sklepu, w którym dokonujemy dużych zakupów. Frisco.pl jest nie tylko wygodną alternatywą dla zakupów w hipermarketach czy dyskontach, ale także oferuje produkty w tych samych cenach.

Czy w pozostałych miesiącach motywacje konsumentów korzystających z e-grocery są inne?

W życiu codziennym szczególną motywacją, by postawić na e-grocery, są istotne momenty, przekładające się na zwiększenie ilości domowych obowiązków, takie jak  narodziny dziecka, przeprowadzka do dużego miasta, zmiana pracy czy choroba. Kiedy już konsumenci przekonają się, że taki sposób robienia zakupów jest dla nich najwygodniejszy, zostają z nami na dłużej.

Które produkty spożywcze cieszą się zwiększoną popularnością w okresie przedświątecznym?

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • yelp 21.11.2019

    A czy sprzedaż wina przez internet jest dozwolona? Gdzie jest odpowiedni urząd?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.