02.09.2020/14:16

Tomasz Suchański: Pandemia przyspieszyła cyfryzację Żabki

– Pandemia przyspieszyła nasze działania, jeśli chodzi o rozwiązania click and collect i home delivery – powiedział Tomasz Suchański, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

– W czasie pandemii konsumenci zasmakowali pewnych rozwiązań – choćby click and collect i home delivery – i przy nich pozostaną. Nasza firma bazuje głównie na rozwiązaniach cyfrowych, a to oznacza, że Żabka idzie w dobrym kierunku – mówi Tomasz Suchański.

Jego zdaniem, pandemia wpłynie także na automatyzację procesów logistycznych, a także wymusi większą elastyczność. – Zarówno jeśli chodzi o organizacje, ale także ludzi. W przypadku firm chodzi o szybkość podejmowania decyzji, natomiast jeśli chodzi o pracowników, chodzi o umiejętność dokonywania zmian, np. zawodu. Dlatego system edukacji musi się zmienić. Nie powinniśmy uciekać od edukacji, tylko ją promować. W Żabce pracujemy nad tym poprzez m.in. poprzez szkolenia, a także tworząc wspólnie z uniwersytetami programy dla studentów – mówi prezes Żabki.

I dodaje: – W Żabce inwestujemy w rozwiązania on-line, w transformację cyfrową i już na początku postanowiliśmy, że będziemy to robić w trzech głównych wymiarach: komunikacji z klientem – tu najbardziej widocznym naszym sukcesem jest aplikacja, która ma dziś 3,5 mln użytkowników; drugi filar to rozwiązania sztucznej inteligencji, którą stosujemy praktycznie na co dzień do zarządzania biznesem. Trzecim elementem jest inkubator innowacyjności. To rozwiązania, które testujemy w sklepach, jak choćby zarządzanie cenami, jak również rozwiązania typu nanostore, czyli autonomiczny sklep bez obsługi – tłumaczy Tomasz Suchański.

Prezes Suchański podkreśla, że Polska jest jednym z nielicznych krajów w Europie, który się oparł ekspansji Amazona. – Allegro, które walczy i z Amazonem i Alibabą, daje sobie dobrze radę. Myślę więc, że mamy się czym pochwalić i jesteśmy na dobrej drodze do rozwoju cyfryzacji.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.