01.03.2021/10:39

Tomasz Syller, Wasz Sklep SPAR: W naszej sieci jest już ponad 230 placówek

Intensywnie pracujemy nad konwersją sklepów Piotr i Paweł pod markę SPAR – sfinalizowaliśmy już ponad 70 proc. tego procesu. Aktywnie zwiększamy także zasięg naszej sieci, która przekroczyła liczbę 230 placówek – mówi Tomasz Syller, CEO/Członek Zarządu, Wasz Sklep SPAR Sp. z o.o.

– Jesteśmy w trakcie rozmów z kolejnymi partnerami detalicznymi, których zachęcamy, aby do nas do dołączyli. Jesteśmy przekonani, że inwestycja w Polsce ma dobre, wieloletnie perspektywy. Od początku założyliśmy, że zwróci się ona w okresie długoterminowym i rozumiemy, jakie koszty musimy ponieść, zanim do tego dojdzie. Ekspansja na tak dużym rynku jak Polska wymaga czasu i odpowiednich zasobów. Choć Polska ma w tym momencie mały udział w całościowym wyniku Grupy SPAR, to jest to dla nas bardzo ważny rynek ze względu na jego potencjał – zapewnia Tomasz Syller, CEO, Wasz Sklep SPAR.

Jak zwraca uwagę menedżer, pandemia koronawirusa stała się istotnym czynnikiem, który wpłynął na światową gospodarkę. Większość jej gałęzi, w tym sektor handlowy, ucierpiało. Jednak – jego zdaniem – w porównaniu do tego, co działo się w Europie i na świecie, polski handel wyszedł ze starcia z pandemią obronną ręką.

– Całościowo sektor spożywczy okazał się być odporny na skutki pandemii i spodziewamy się, że dość szybko się „odbije”. W Polsce powróci do poprzedniego poziomu być może już w przyszłym roku. Już teraz zauważyliśmy, że ruch w mniejszych sklepach jest zadowalający i choć wciąż znajduje się on poniżej poziomu z lat ubiegłych, to wartość koszyka zakupowego w tych placówkach jest znacznie wyższa. Niestety zakładamy, że znacznie dłużej zajmie odbudowanie pozycji centrów handlowych, ponieważ konsumenci mogą obawiać się zakażenia koronawirusem w miejscach o dużym natężeniu ruchu – wyjaśnia Tomasz Syller.

W rezultacie pandemii sieć ostrożniej spogląda na lokalizacje w centrach handlowych. Chce natomiast rozwinąć segment mniejszych sklepów, prowadzonych w lokalizacjach poza centrami handlowymi przez niezależnych partnerów detalicznych.

Wyniki Grupy SPAR pokazały wzrost przychodów o 13,5 proc. do ponad 8 mld dolarów oraz zysku z działalności operacyjnej o 15,6 proc. – do 222 mln dolarów. Zdaniem Syllera, to pokazuje, że polska sieć jest częścią dużej i silnej grupy, która ma mocną pozycję na wielu rynkach. Dzięki dużemu doświadczeniu i wsparciu, w Polsce mogła będzie kontynuować rozwój marki SPAR.

– W związku z nieoczekiwaną i natychmiastową zmianą potrzeb klientów w zakresie rozwoju form możliwości dokonywania zakupów, zareagowaliśmy szybko i skutecznie. Wprowadziliśmy kilka nowych kanałów sprzedaży: bezpośredni odbiór zakupów w sklepie dokonywanych online lub za pomocą listy zakupów pozostawionej w sklepie. Rozbudowaliśmy też sklep internetowy. W ramach tych działań zaoferowaliśmy klientom w ponad 30 lokalizacjach usługę SPAR Drive – kontynuuje szef sieci Wasz Sklep SPAR.

Sieć rozpoczęła także współpracę z Everli – platformą specjalizującą się w dostarczaniu zakupów do domu. Usługa jest obecnie dostępna w Poznaniu, Rzeszowie i Warszawie, Dodatkowo, sklepy oferują dostawę poprzez aplikację Wolt.

Dla sieci SPAR bardzo ważna jest marka włąsna. Jej udział na poszczeglnych rynkach jest różny – w RPA to około 25 proc. obrotów i ponad 3500 produktów w ofercie, w Szwajcarii 7 proc., w Irlandii 5 proc.

– Mamy ambitne założenia odnośnie marki SPAR w Polsce – chcielibyśmy, aby w ciągu najbliższych 2 lat marka SPAR stanowiła przynajmniej 5 proc. obrotów, a w perspektywie 5 lat około 15-20 proc. – prognozuje Tomasz Syller i podsumowuje:

– Obecnie w portfolio w Polsce mamy ponad 200 produktów marki własnej SPAR, w tym wiele indeksów z półki BIO i EKO – w czym jesteśmy jednymi z najbardziej aktywnych na rynku. W przyszłym roku chcielibyśmy zwiększyć liczbę produktów pod marką SPAR w Polsce do 600 na koniec 2021 roku, z czego większość będzie produkowanych przez polskich dostawców.

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Kłamczuszke 02.03.2021

    Przecież te wypowiedzi nic nie znaczą i nic nie deklarują.Planujemy....ble...ble...kiedyś będziemy itp...

  • klient 02.03.2021

    Może coś o zamknięciu Spara w Starym Browarze ? Cicho sza ..kolejny sukces ...

  • On off 01.03.2021

    Jeden wielki bełkot. Oni nie mówią nic konkretnego opierając się na analizach i dokładnych danych. Same ogólniki, ale pytam JAK chcecie osiągnąć swoje ambitne cele.
    Proponuję zaczynać od podstaw, zainwestowania w kursy i studia dla zarządu.

  • Ksiegowy 01.03.2021

    Spar i Piotr i Paweł w 2016r generował obrót pod 4mld złotych!
    Dziś ta sieć zapewne nie robi 1mld.
    Oto cały sukces Pana Tomka i ekipy z RPA.

  • Greg 01.03.2021

    A w Browarze w Poznańiu..dzis zamknięto..spar .

  • Tomek 01.03.2021

    Taaa robiących obrotu tyle 10 Biedronek

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także