03.05.2020/08:00

TOP 10 wiadomości tygodnia: Biedronka, Lidl, Lewiatan, Netto, handel w galeriach

Ostatni tydzień, podobnie jak poprzednie, upłynął pod znakiem dostosowywania się handlu do nowej, pandemicznej rzeczywistości. Były jednak i takie wydarzenia, które z koronawirusem nie miały nic wspólnego. Oby wraz z upływem czasu było ich coraz więcej.

1. Od jutra sklepy w galeriach handlowych będą ponownie otwarte
Zaraz po majówce, 4 maja, wznowiona zostanie działalność sklepów w galeriach handlowych - poinformował w środę podczas konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki.

2. Rząd zlikwiduje godziny dla seniorów w sklepach
Minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiedziała, że wraz z drugim etapem odmrażania gospodarki znikną "godziny dla seniorów" w sklepach. Oznacza to, że od poniedziałku do piątku w godzinach 10-12 zakupy w sklepach będą mogli robić już wszyscy, a nie tylko osoby po 65. roku życia. Zmiana wejdzie w życie od 4 maja.

3. Wojciech Kruszewski odchodzi ze stanowiska prezesa Lewiatan Holding
28 kwietnia Wojciech Kruszewski zakończył swoją pracę na stanowisku prezesa PSH Lewiatan. Po 15 latach zarządzania największą polską siecią franczyzową, Kruszewski przechodzi na emeryturę. Na stanowisku prezesa zastąpi go Robert Rękas, który dotychczas pełnił funkcję członka zarządu Lewiatan Holding.

4. Śledztwo w Biedronce po „promocji stulecia". Pracownicy obawiają się dyscyplinarek
Wewnętrzne dochodzenia, przeglądanie nagrań z kamer, wizytacje dyrektorów w sklepach, a wśród pracowników obawy o zwolnienia dyscyplinarne - to echa słynnej już weekendowej promocji w Biedronce, spowodowanej błędem w systemie.

5. Koronakryzys mocno uderzył w wydatki konsumentów. W II kw. szykują się silne spadki
W marcu nastąpiło załamanie sprzedaży detalicznej. Jak wskazują eksperci Credit Agricole Bank Polska głównym czynnikiem oddziałującym w kierunku spadku sprzedaży detalicznej było zamknięcie szkół i galerii.

6. Szef Mlekovity zaapelował o skrócenie terminów płatności sieciom handlowym do 14 dni
Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita, zaapelował o wprowadzenie regulacji, które wzmocniłyby przetwórców, w tym mleczarnie i pozwoliły im przetrwać kryzys wywołany przez koronawirusa. Chce m.in skrócenia terminów płatności dla sieci handlowych.

7. Rozwój e-commerce, załamanie handlu tradycyjnego. Handel po wybuchu pandemii [RAPORT]
Według Salesforce Shopping Index w I kwartale tego roku nastąpił 20 proc. wzrost sprzedaży internetowej. E-sklepy odwiedziło w tym czasie o 40 proc. unikalnych klientów więcej, niż miało to miejsce rok temu. Rozwojowi e-commerce towarzyszy załamanie handlu tradycyjnego.

8. Lidl największym eksporterem żywności z Polski. Producenci rosną razem z dyskonterem
W 2019 r. zrealizowany przez Lidla eksport artykułów wytworzonych przez polskich producentów, sprzedawanych pod markami własnymi sieci takimi jak m.in. Pilos, Bluedino, czy Cien, warty był aż 3,1 mld zł. To wzrost aż o ok. 600 mln zł zł względem wyniku za rok 2018.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.