08.01.2020/12:57

Top 5: Najważniejsze trendy, które wpływały na sprzedaż żywności online w 2019 r.

W 2019 r. wciąż jeszcze zdecydowana większość sprzedaży żywności – szczególnie świeżej – odbywała się w sklepach fizycznych. Jednak sprzedaż żywności i napojów w kanale online rosła w astronomicznym tempie. Aż 30 proc. wzrostu sprzedaży ogółem detaliści wygenerowali w tym kanale – raport firmy Nielsen.

Konsumenci coraz śmielej kupują żywność i napoje w sieci. W Stanach Zjednoczonych już trzy czwarte dorosłych konsumentów kupuje jedzenie zarówno offline, jak i online. Detaliści starają się ten trend wzmacniać, wykorzystując wszelkie sposoby, by przyciągać klientów na swoje platformy e-commerce.

Firma badawcza Nielsen przedstawiła pięć najważniejszych zjawisk, wpływających na ewolucję tego rynku. Analitycy przekonują, że zrozumienie, jakie czynniki stały za decyzjami zakupowymi konsumentów w 2019 r. umożliwi detalistom rozwój e-grocery w roku 2020.

1. W ostatnich trzech latach sprzedaż żywności i napojów w kanale online rosła w średnim tempie 45 proc. rocznie W 2019 r. była wyższa o 9,2 mld dolarów niż dwa lata wcześniej. Poszczególne kategorie rosły średnio o 76 mln dolarów, jednak niektóre z nich osiągały nawet sześciokrotnie większe wzrosty sprzedaży. Detaliści powinni stawiać na rozwój tych najbardziej dynamicznych kategorii.

2. Aż 50 proc. wzrostów sprzedaży żywności i napojów detaliści online zawdzięczają zaledwie 10 proc. klientów. Dokładna analiza danych sprzedażowych może ułatwić e-sprzedawcom identyfikację i targetowanie najbardziej lukratywnych grup konsumentów.

3. Najszybciej rosła sprzedaż żywności marki własnej. Detaliści korzystają z tego trendu i jednocześnie wspierają go, pozycjonując produkty marki własnej na pierwszych miejscach wyników wyszukiwań, chyba że producenci zapłacą za promowanie żywności markowej.

4. Gwałtownie rośnie sprzedaż w ramach usługi click&collect. Obecnie już jedna czwarta całej sprzedaży żywności online odbywa się tą drogą. Jednak warto mieć na względzie, że koszyki zakupowe różnią się znacznie w zależności od wybranej przez klienta metody dostawy. Detaliści analizują te dane i dostosowują do nich zarówno promocje, jak i układ graficzny swoich serwisów sprzedażowych.

5. Sprzedaż żywności i napojów w kanale online w samym tylko IV kw. 2019 r. wzrosła aż o 25 proc. W tym okresie liczba kupujących wzrosła o 4,6 mln. Detaliści starają się oferować nowym klientom jak najlepsze doświadczenie zakupowe, by zyskać ich długotrwałą lojalność.

Źródło: Nielsen

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.