14.03.2020/12:14

Top handlowych wiadomości tygodnia: Koronawirus w handlu, podatek od cukru, Biedronka, Netto, Specjał

Top wiadomości tygodnia: koronawirus w handlu, przeniesienie podatku od cukru, kontrole w sklepach, reakcja detalistów i konsumentów oraz dalsze plany sieci handlowych. 

Podatek cukrowy zostanie przesunięty na 2021 rok

Senat odrzucił w piątek ustawę wprowadzającą opłaty cukrową i od tzw. małpek. 14 lutego uchwalił ją Sejm, a teraz ustawa znów do niego trafi.

„Pracujemy nad ustawą osłonową. Pokażemy ją w przyszłym tygodniu. Planujemy jej wejście w życie od 1 kwietnia tego roku” – powiedziała Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju. Spowoduje to przesuniecie wprowadzenie podatku od cukru w napojach oraz JPK_VAT.

Nie ma obaw, że zabraknie nam żywności?

– Jesteśmy znaczącym producentem żywności w Unii Europejskiej, a w niektórych segmentach także na świecie – podkreślił dziś minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.

Chwilowy brak jakiegoś asortymentu to kwestia logistyczna związana ze zwiększonymi zakupami, a nie z brakami danego produktu. Jak zwrócił uwagę minister zwiększone zakupy są jak najbardziej naturalne ze względu na możliwość kwarantanny i zwykłej, ludzkiej reakcji na tego typu sytuacje.

Koronawirus nie przenosi się na żywność. Europejski urząd uspokaja

Nie ma dowodów na to, że żywność jest drogą lub źródłem przenoszenia koronawirusa. Ogłosił to Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), który monitoruje sytuację związaną z wybuchem choroby koronawirusowej (COVID-19) – informuje portal topagrar.pl powołując się na Polską Izbę Mleka.

Według PIM nie należy obawiać się żywności, również tej pochodzenia zwierzęcego. EFSA dowodzi, że badania prowadzone podczas poprzednich zachorowań spowodowanych przez pokrewne koronawirusy, czyli koronawirus zespołu ostrej niewydolności oddechowej (SARS-CoV) i koronawirus zespołu oddechowego na Bliskim Wschodzie (MERS-CoV) pokazały, że nie przenoszą się one przez żywność.

Grupa Specjał i Detal Warmia-Mazury podpisały umowę o współpracy

Wchodzące w skład Grupy Specjał PSH Livio podpisało umowę o współpracy partnerskiej z siecią Detal Warmia-Mazury - poinformowały spółki.

PSH Livio to operator ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych działających w formule franczyzowej pod marką Livio. Obecnie zrzesza 2760 placówek handlowych.

Detal Warmia-Mazury to podmiot, który powstał we wrześniu 2010 r. w Olsztynie. Zrzesza 72 sklepy pod szyldem To Tu działające na terenie Warmii i Mazur, jak również ok. 160 placówek w woj. kujawsko-pomorskim, jako Detal Kujawy-Pomorze.

Koronawirus w handlu. Sektor może mieć kłopot z przemysłówką. Problemy czekają małych detalistów [WYWIAD]

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.