10.10.2020/09:53

TOP10 najważniejszych wydarzeń w branży handlowej: Tesco, Eurocash, Biedronka, Netto, Allegro, AliExpress, InPost

Nagroda Nobla dla organizacji zwalczającej głód w najniebezpieczniejszych rejonach świata to najważniejsza wiadomość tego tygodnia. Na polskim rynku obrotu żywnością też sporo się działo, głównie za sprawą UOKiK-u, który skierował do drugiego etapu postępowanie dotyczące przejęcia 301 sklepów Tesco Polska przez sieć Netto oraz postanowił przyjrzeć się opłatom pobieranym od dostawców przez Eurocash. Sieci handlowe reagują już na drugą falę pandemii. Pierwsza zrobiła to Biedronka, wydłużając godziny pracy sklepów. O tym, co jeszcze ważnego działo się w tym tygodniu w branży informujemy poniżej.

  1. Pokojowa Nagroda Nobla dla organizacji zwalczającej głód w 83 krajach świata!

Norweski Komitet Nagrody Nobla przyznał tegoroczną Pokojową Nagrodę międzynarodowej organizacji zwalczającej głód w najbiedniejszych rejonach świata – UN World Food Programme.

Komitet Noblowski zdecydował się nagrodzić organizację World Food Programme za jej „wysiłki na rzecz zwalczania głodu oraz za przyczynianie się do zaprowadzania pokoju w regionach ogarniętych konfliktami”.

 

  1. Przejęcie Tesco Polska przez Netto. UOKiK skierował postępowanie do drugiego etapu

Prezes UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie dotyczące przejęcia 301 sklepów Tesco Polska przez sieć Netto (Salling Group). Władze sieci Netto deklarowały, iż spodziewają się uzyskania od UOKiK zgody na przejęcie 301 sklepów Tesco w Polsce przed końcem 2020 r. Z kolei Tesco oświadczyło, iż chciałoby zamknąć sprzedaż placówek na rzecz Salling Group do wiosny 2021 r.

 

  1. Eurocash pod lupą UOKiK! Urząd przyjrzy się opłatom pobieranym przez spółkę od dostawców

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny sprawdzi praktyki spółki Eurocash wobec dostawców produktów rolnych i spożywczych. Zarzuty dotyczą nieuzasadnionego pobierania dodatkowych opłat.

- Jesteśmy przekonani, że w toku postępowania uda nam się, tak ja do tej pory, pozytywnie wyjaśnić wątpliwości zgłoszone przez UOKiK w tej sprawie - przekazał w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

 

  1. Netto bliskie realizacji planu inwestycyjnego na 2020 r. Już ponad 150 placówek funkcjonuje w koncepcie 3.0

Sieć handlowa Netto zwiększa liczbę placówek w Małopolsce. Detalista nie zwalnia tempa rozwoju i jest coraz bliżej realizacji planu inwestycyjnego na ten rok. Już ponad 150 dyskontów sieci funkcjonuje zgodnie z nowym modelem Netto.

 

  1. Biedronka reaguje na drugą falę epidemii! Sklepy czynne nawet całodobowo

Ponad 40 sklepów Biedronka w Polsce znów działa całodobowo. Ponadto około 650 spośród placówek dyskontera czynnych jest do godz. 23.30. W ten sposób największa sieć handlowa w Polsce odpowiada na coraz bardziej niepokojącą sytuację epidemiczną w Polsce.

 

  1. Żabka zakończyła remodeling sklepów w Polsce. Wszystkie placówki działają już w nowym koncepcie

Sklepy Żabka działają już pod takim samym logo, mają podobny wystrój i standard. Żabka Polska poinformowała, że zakończyła trwający od 2016 roku remodeling sklepów.

 

  1. InPost uruchamia drugą sortownię centralną. Firma Rafała Brzoski przygotowuje się do następnej fali pandemii

Inpost uruchomił w podwarszawskim Mszczonowie swoją drugą sortownię centralną. Pierwszy obiekt mieści się w Piotrkowie Trybunalskim, ale przewoźnik spodziewając się większym zainteresowaniem usługami e-commerce podczas drugiej fali koronawirusa, postanowił zwiększyć swoje możliwości obsługi przesyłek.

 

  1. Allegro prognozuje w 2020 r. wzrost rocznego wolumenu sprzedaży GMV na poziomie ok. 45 proc.

Wybuch pandemii koronawirusa potężnie zwiększył strumień towarów sprzedawanych na platformie Allegro. Trend przenoszenia zakupów do internetu grupa wzmocniła, wprowadzając darmową subskrypcję usługi Smart!, co dodatkowo zwiększyło popularność serwisu. W całym 2020 r. wolumen sprzedaży brutto GMV powinien wzrosnąć o ok. 45 proc.

 

  1. Zakupy na Aliexpress będą opodatkowane. Rząd pracuje nad nowymi przepisami

Jak podaje radiozet.pl, Aliexpress może przestać być tańszą alternatywą dla Allegro. Rząd przygotowuje przepisy, które mają uniemożliwić zamawianie produktów z Chin bez płacenia za nie podatku VAT. Towary sprowadzane z Chin nie zawsze obejmowane są także cłem, z czym walczy Poczta Polska.

 

  1. Czy wrócą limity osób w sklepach?

Lawinowo rosnąca liczba zakażeń koronawirusem – w ciągu ostatniej doby wykryto 4739 nowych przypadków – sprawia, że rozważane jest wprowadzenie limitu dotyczącego liczby osób w niektórych przestrzeniach.

 

 

Dodaj komentarz

12 komentarzy

  • Klara Sonk 19.10.2020

    No i wróciła pandemia i znowu ograniczenia. Dobrze, że Inpost zadbał, by wszystko działało bez zmian. Widzę wielu fanów Inpostu przeczytało artykuł. W sumie nie dziwię się..dobra firma, nastawiona na zadowolenie klienta to i opinie dobre.

  • Marta W. 18.10.2020

    Piękna robota Inpost! Nawet epidemia Wam niestraszna, wymyślacie sposoby, by nawet w tym ciężkim czasie dostarczać nam paczki w ekspresowym tempie

  • Iwona S 14.10.2020

    Zwróćmy uwagę, że InPost, czy Allegro to polskie firmy. W czasach kryzysu te firmy wychodzą obronną ręką. Ogromny szacunek, bo domyślam się, że kosztuje to dużo pracy, energii i poświęcenia. Ale dzięki temu, my konsumenci mamy łatwiej :D

  • IRENA 14.10.2020

    In post jak zwykle reaguje jako pierwszy, dlatego nie maja konkurencji na rynku. Nie spoczywaja na laurach, wciaz wprowadzaja jakies nowosci. Dla mnie numerem jeden w czasach pandemii jest mobilna aplikacja, dzieki niej odbieram paczki bezdotykowo:)

  • Wera 14.10.2020

    Inpost za swoją innowacyjność i wychodzenie zdecydowanie zasłużył na miejsce na tej liście!

  • Wera 14.10.2020

    Dla mnie wszystko co robi Inpost jest godne pochwał! Szybkie Nadania, Paczkomatowanie i Paczkomaty generalnie są super i innowacyjne :) Konkurencja wymięka

  • Karolinka 13.10.2020

    Inpost wiadomo, że lider na rynku. Zawsze stawia na innowacyjne rozwiązania. Organizuje konkursy, robi promocje. Marketing w firmie pierwsza klasa.

  • Franek 13.10.2020

    Pochwalę Inpost za pomysłowość i zmysł biznesowy. Świetnie poradzili sobie podczas pierwszej fali pandemii, a teraz szykują się na drugą. To chyba jedyna firma, która tyle zyskała w czasie covida i tyle zrobiła dla klientów. Apka dzięki której można paczkomat otworzyć zdalnie (bezpieczeństwo!) czy od niedawna szybkie nadania, dzięki którym, za 9,99 możesz wysłać do paczkomatu paczkę i ona już nastepnego dnia jest do odbioru. Dla mnie mistrzostwo świata.

  • Olka 13.10.2020

    Brawo za nr jeden i Pokojową Nagrodę Nobla!

  • Kasia 12.10.2020

    InPost zawsze na fali! Kolejna sortownia, to może znaczyć tylko szybsze dostarczanie paczek, a szybie nadania i tak już są mega! Brawa dla Biedronki za całodobowe otwarcia!

  • Robert 12.10.2020

    Adamie, z tym pytaniem to do algorytmu FB ;) Prawdopodobnie zobaczyłeś post sponsorowany, a reklamy na fb są targetowane na konkretne grupy osób, widocznie wpadłeś do takiej grupy, którą wybrał reklamodawca - podstaw do wpadnięcia do targetu jest mnóstwo, także ciężko wskazać, co konkretnie umieściło Cię w targecie. Nikt Cię nie śledzi (tzn. nie w dosłownym tego słowa znaczeniu - po prostu zakładając konto na fb musisz liczyć się z tym, że będą do Ciebie docierały materiały od reklamodawców - ale jeśli sobie tego nie życzysz, zawsze możesz zmienić ustawienia prywatności a nawet przy odpowiedniej reklamie wybrać, że nie chcesz widzieć materiałów od tego reklamodawcy na swojej tablicy). To tak wtrąciłem, bo trochę na fb pracowałem. ;) Natomiast co do samego artykułu, dla mnie najważniejszą informacją jest ta o nowej sortowni inpostu właśnie, zajmuję się drobnym handlem przez internet i korzystam obecnie z szybkich nadań, mam nadzieję, że nowa sortownia pozwoli utrzymać wysoką wydolność paczkomatów w przypadku kolejnego lockdownu.

  • Adam F 12.10.2020

    Dlaczego ten artykuł wyskoczył mi na Facebooku? Czy to mnie śledzi? Jestem pracownikiem InPostu i bardzo mi się tam podoba, ale dlaczego to mi się pojawia na moim profilu. Proszę o odpowiedź.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.