12.07.2020/09:02

TOP10 wiadomości tygodnia: Auchan, Żabka, Chorten, Delikatesy Centrum, Tesco, Pingo Doce

Zwolnienia grupowe w Auchan, nowa wizualizacja Delikatesów Centrum, budowa nowego centrum logistycznego Żabki, rebranding Szopi.pl i ekspansja sieci Chorten - tym żyła polska branża FMCG w drugim tygodniu lipca br. W Portugalii Continente, Pingo Doce, Auchan, Lidl, Intermarché i E.Leclerc oskarżono o zmowę cenową, a brytyjscy analitycy spodziewają się wycofania się Tesco z biznesu w Europie Wschodniej – Czechach, Słowacji i Węgrzech.

Zwolnienia grupowe w Auchan. Jest porozumienie sieci ze związkowcami

8 lipca odbyły się intensywne, ale owocne negocjacje pomiędzy przedstawicielami Auchan Polska a związkami zawodowymi działającymi w sieci. Dotyczyły one świadczeń dla 293 osób zatrudnionych w hipermarketach w Mysłowicach oraz w Dąbrowie Górniczej, czyli placówkach, które mają zostać zamknięte dla klientów z dniem 30 sierpnia.

500 lokalnych producentów chce dostarczać wyroby do sklepów sieci Biedronka

Ponad 170 nowych produktów od przeszło 100 małych, lokalnych producentów, którzy zostali dostawcami Biedronki to najnowszy bilans akcji „Czas na wspieranie małych producentów” rozpoczętej w połowie kwietnia 2020 roku.

Otwarcie szóstego centrum logistycznego Żabki przesunięte o dwa miesiące z powodu pandemii

Najprawdopodobniej we wrześniu uruchomione zostanie w Tyńcu Małym koło Wrocławia szóste centrum logistyczne sieci Żabka. W lipcu natomiast ruszy mniejszy magazyn chłodniczo-mroźniczy sieci w Komornikach.

Delikatesy Centrum w nowej odsłonie, z nowym logotypem. Ruszyły testy!

Delikatesy Centrum testują w przynajmniej trzech lokalizacjach nowy wygląd sklepu, ze zmienioną kolorystyką i odmiennym od dotychczasowego logotypem - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Pilotaż jak dotąd wypada na tyle pomyślnie, że już teraz zapowiadane jest wdrożenie nowej wizualizacji zewnętrznej we wszystkich placówkach sieci handlowej. Będzie to największy tego typu proces w handlu w Polsce od czasu implementacji konceptu Galaxy przez sieć Żabka.

Szopi.pl przejdzie rebranding na Everli

Platforma Szopi.pl, współpracująca w Polsce m.in. z sieciami Carrefour i Auchan, lada moment zmieni nazwę na Everli. Rebranding obejmie nie tylko polskie Szopi.pl, ale także właściciela platformy - włoskie Supermercato24. O tym, że trwają przygotowania do zmiany nazwy i logotypu platformy, informowaliśmy już w grudniu 2019 r. Wtedy jednak nie było jeszcze wiadomo, jak będzie się nazywała platforma po rebrandingu. Ostatecznie wybór padł na Everli, a w okresie przejściowym będzie to Everli by Szopi (we Włoszech - Everli by Supermercato24).

Chorten zyskuje ogólnopolski zasięg. Grupa zrzesza już niemal 2000 sklepów

Grupa Chorten poszerza zasięg makroregionu Zachód o województwa wielkopolskie i zachodnio-pomorskie. Sieć zapełniła w ten sposób mapę kraju i zrealizowała – mimo pandemii – swój plan strategiczny na ten rok. Osiągnięcie zasięgu ogólnopolskiego zwiększa możliwości współpracy ze sklepami partnerskimi, producentami i dystrybutorami.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Cucaburra 16.07.2020

    Widzimy, że w branży retail ostatnio naprawdę dużo się dzieje w kwestii brandingu. Zmiana za zmianą :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.