12.02.2019/11:37

Trend prozdrowotny: nadciąga nowa fala. Czas na Healthy 2.0.! [ANALIZA]

Nadchodzi nowa fala trendu prozdrowotnego. Healthy 2.0. to coś więcej niż fokus na możliwie czysty i krótki skład produktów. Teraz nadchodzi czas żywności wzbogaconej, wygodnych opakowań, lokalnych składników.

Trend prozdrowotny jest trendem globalnym, Polska jest jednym z wielu krajów, w których konsumenci zmieniają styl życia na bardziej „fit” i świadomie podchodzą do kwestii żywienia. To zjawisko manifestuje się nie tylko rozbudowywaniem sekcji z tzw. zdrową żywnością w sklepach i wzbogacaniu półek o produkty świeże i organiczne.
Wyścig w kierunku mety z napisem „healthy”( „zdrowie”) dotyczy jednak przede wszystkim producentów i konsumentów.

Czas na krok do przodu

Jeśli chodzi o producentów, przywiązują oni większą uwagę do składu i korzyści płynących z naturalnych składników. Konsumenci z kolei są coraz bardziej świadomi, uważniej czytają etykiety i chętniej wybierają bardziej naturalne produkty o prostym składzie. – W ofercie sklepów pojawia się coraz więcej nowości, konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe i świeże rzeczy. Jednak pamiętajmy, że około 80-85% nowych produktów znika z półek na zawsze w ciągu pierwszego roku, jako skutek nieprzemyślanych decyzji producentów – komentuje Aliaksandr Baradzin, ekspert ds. innowacji w Nielsenie.
Bezsprzecznie trend prozdrowotny jest na naszym rynku coraz bardziej rozwinięty. Pytanie, jak go dalej wykorzystać?

Im mniej (już) niekoniecznie znaczy lepiej
Sieci handlowe rozwijają nowe koncepty i pracują nad powiększeniem działów ze świeżymi produktami, zachęcają do zdrowego odżywiania i rozwijają marki własne oferujące produkty bezglutenowe, bez laktozy, bezcukrowe oraz BIO. – Kiedy spora część opakowań wabi konsumenta powtarzającymi się napisami „bez GMO”, „BIO”, „bez laktozy” czy „bez cukru”, coraz ciężej jest wyróżnić się na tle konkurencji zarówno markowej, jak i marek własnych – komentuje Baradzin.

Poza mówieniem o tym, że produkt nie zawiera pewnych substancji czy elementów, coraz częściej na półki trafia żywność, której producenci chwalą się psychologicznym lub fizycznym wpływem na organizm. Przykładowo, mówią o tym, że zielona herbata jest źródłem antyoksydantów, skyr oraz jogurt grecki – białka, a otręby mają wysoką zawartość błonnika. – W healthy 2.0. idziemy o krok dalej i dodajemy mniej lub bardziej znane zdrowe składniki do produktów, które naturalnie tych rzeczy nie zawierają lub zawierają w małych ilościach. Na przykład, jako dodatek do zwykłej wody butelkowej, która w Polsce ciągle rośnie pod względem sprzedaży, powstają warianty wzbogacone witaminami, minerałami czy innymi składnikami wspomagającymi prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Tak zwane produkty wzbogacone są coraz bardziej powszechne w Polsce i łączą dodatkową funkcjonalność z walorami smakowymi – opisuje ekspert Nielsena. Jest to kolejna odsłona trendu, która zamiast skupiania się na braku jakiegoś składnika, podkreśla obecność pożądanych elementów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.