18.10.2016/08:32

Trendy kulinarne zmieniają branżę spożywczą

Coraz więcej wolnego czasu spędzamy w kuchni. Rośnie liczba magazynów i blogów z przepisami kulinarnymi. Wzrasta również popularność telewizyjnych programów o tej tematyce. Moda na gotowanie i związane z nią trendy kulinarne wpływają na strategie producentów żywności.

Polacy częściej niż kiedyś poszukują inspiracji, twórczych podpowiedzi i atrakcyjnych pomysłów na przygotowanie posiłku. Chętnie eksperymentują w zakresie receptur czy nowych składników, choć nie zawsze z upodobania – często ze względów zdrowotnych lub towarzyskich, chcąc zaimponować rodzinie czy przyjaciołom znajomością egzotycznych smaków. Badania wskazują, że większość polskich konsumentów ma stosunkowo konserwatywny gust. Chociaż lubimy nowości, to podchodzimy do nich raczej ostrożnie.

Łączenie ognia z wodą

Odpowiedzią producentów żywności na trudne do jednoznacznego zdefiniowania potrzeby konsumentów są produkty spożywcze łączące tradycję z innowacyjnością. Dorota Liszka, menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w firmie Maspex Wadowice, ujmuje to w ten sposób: – Konsumenci coraz chętniej powracają do tradycyjnej polskiej kuchni, nie rezygnując jednocześnie z poszukiwania nowych smaków. Ale to nie wszystko. – Chcą mieć możliwość szybkiego przygotowania posiłku – tłumaczy ekspertka. – W przypadku rynku makaronu wzrasta zainteresowanie produktami pełnoziarnistymi. Polacy poszukują oryginalnych sposobów na przygotowanie niestandardowych wariantów swoich ulubionych dań. Chcą zaskoczyć bliskich czymś niezwykłym – dodaje. Dlatego zmienia się też rynek przypraw. Na polskich stołach oprócz podstawowego zestawu: soli, pieprzu i majeranku, pojawiają się również: kmin, koper włoski, chilli, a także różnego rodzaju zioła.

Smak i emocje

Powoli ewoluuje także sposób, w jaki pieczemy. Chociaż zdecydowana większość konsumentów korzysta z podstawowych rodzajów mąki, to już około 20 proc., z powodu braku czasu lub umiejętności, chętniej sięga po gotowe mieszanki ciast do samodzielnego wypieku. – W naszej ocenie ten trend się utrzyma, ponieważ warunkuje go styl życia. Coraz większe znaczenie odgrywa również naturalny skład produktów, innowacyjność proponowanych rozwiązań oraz emocjonalny aspekt pieczenia – komentuje Monika Rożnowska, starszy kierownik ds. marki Delecta z portfolio Bakallandu. Trendy kulinarne wpływają również na rynek dań gotowych. – Dla konsumentów ważne jest to, z jakiego źródła pochodzi żywność. Przygotowując produkty SuperDrob, wykorzystujemy polski drób oraz czuwamy nad całym procesem produkcji, od jajka do gotowego produktu – akcentuje Małgorzata Plichta, dyrektor ds. handlu tradycyjnego w Grupie SuperDrob.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.