03.01.2018/10:54

Trwa transformacja centrów handlowych. Dziś to przede wszystkim miejsca spotkań

Centra handlowe odchodzą od tradycyjnego modelu, w którym koncentrują się niemal wyłącznie na handlu. Jak tłumaczy w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Agata Czarnecka, zastępca dyrektora, Dział Doradztwa i Badań Rynku, CBRE, dziś stopniowo obserwujemy przekształcenie obiektów w centra rekreacyjno-wypoczynkowe.

- Znaczenie infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej oraz lokali gastronomicznych w centrach handlowych cały czas rośnie. Współczesne centra handlowe mają być miejscami spotkań, niezależnymi „miastami w mieście” prezentującymi ofertę „all inclusive”, która pozwoli osobom je odwiedzającym na spędzenie w nich całego dnia - mówi Agata Czarnecka.

Stąd tak ważna jest oferta rozrywkowa w galeriach. - Trend ten jest wpisany w rozwój nowoczesnego handlu w Polsce. Efekt synergii, wykorzystywany jest w tym przypadku zarówno przez centra handlowe i ich najemców, jak i przez operatów z sektora rozrywkowego. Zmiana stylu życia Polaków i ich wymagań w stosunku do oferty handlowo-rozrywkowej powodują, że na rynku powstają projekty, znacznie wychodzące poza ramy tradycyjnych zakupów i rozrywki - wielofunkcyjność stanowi o atrakcyjności takich miejsc, pozwala bowiem zaoszczędzić czas - komentuje ekspertka.

Polacy potrzebują nowych propozycji co do spędzania wolnego czasu. Nie wystarcza im pobyt w domu. By spotykać się z rodziną czy przyjaciółmi, coraz częściej wychodzą na zewnątrz. - Powyższe zmiany w jakości życia bezpośrednio przekładają się na zmiany w ofercie w centrach handlowych, co pozwala na przyciąganie klientów poprzez stwarzanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb. Obecność oferty kulturalno-rozrywkowej (kino, muzeum a nawet teatr czy klub taneczny) to nieodzowny element nowoczesnego obiektu handlowego III generacji - dodaje Agata Czarnecka.

- W dobie zmian, galerie handlowe coraz częściej opracowują i przedstawiają konsumentom ofertę, która znacznie wychodzi poza ramy tradycyjnych zakupów dzięki  rozbudowaniu oferty rozrywkowej (kino, atrakcje w otoczeniu budynku centrum, np. sztuczne plaże, place zabaw, lodowiska, organizacji koncertów oraz innych wydarzeń artystycznych) - podsumowuje.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Handlowiec 04.01.2018

    No to po wejściu ustawy o wolnych niedzielach rozwój centrów zostanie zatrzymany.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.