14.04.2021/13:30

Tu jest klucz do sukcesu w e-commerce

W 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł – wynika z analizy PwC. O ten kawałek tortu warto zawalczyć i wydaje się, że polscy przedsiębiorcy już rozumieją, że nie można ignorować cyfrowego kanału sprzedaży. Pojawia się jednak pytanie, jak odnieść sukces w sprzedaży online? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z doświadczonymi w e-biznesie: Rafałem Zakrzewskim, prezesem zarządu Digitree Group oraz Cezarym Kożonem, prezesem house’u Fast White Cat, należącym do Grupy Digitree.

Wkraczamy właśnie w trzecią falę pandemii, a handel już jakiś czas temu przeniósł się do internetu. Co trzeba zrobić, żeby odnieść sukces w sprzedaży online?

Rafał Zakrzewski - Prezes Zarządu Digitree Group  

Rafał Zakrzewski: Przede wszystkim trzeba podejść do obecności w internecie w sposób strategiczny i kompleksowy. Już prawie połowa naszego rynku jest w e-commerce związanym z marketplace’ami. Oznacza to, że klient, który stworzył sobie platformę B2C, obejmuje tylko połowę rynku. Klient, który zaczął sprzedawać na Allegro, też obejmuje tylko połowę rynku.

Należy więc pomyśleć o multikanałowości w e-commerce, a następnie dostosować rozwiązania do skali biznesu i specyfiki oferowanego produktu – w Digitree Group wybór narzędzi jest obszerny, ale pamiętamy też o personalizacji, bo te same rozwiązania nie sprawdzą się dla biznesów o diametralnie różnej skali. 

Podchodzimy do e-commerce w pełni kompleksowo, z jednej strony budujemy platformy dla klienta, z drugiej dostarczamy ruch i optymalizujemy jego koszt. Jesteśmy dużym partnerem Google w Polsce, więc mamy odpowiednie narzędzia, żeby to robić. Jednak najistotniejszym elementem, patrząc w przyszłość, jest kwestia wprowadzenia narzędzi, które będą mogły budować lifetime value, i takich, które automatyzują marketing, tak, by klienci otrzymywali komunikaty, które uznają za wartościowe.

Dzięki naszym autorskim algorytmom jesteśmy w stanie takie rozwiązania dostarczyć i przewidzieć zachowania klientów. Takie podejście sprawia, że nasze rozwiązania są w tej chwili wdrażane u największych graczy e-commerce na polskim rynku. Są szyte na miarę dla większych podmiotów, ale warto podkreślić, że te same rozwiązania jesteśmy w stanie uprościć i implementować je w formie SaaSowej dla mniejszych graczy. To uważamy za naszą dużą siłę - pracując z największymi firmami na rynku, jesteśmy w stanie zaproponować również innowacyjne metody mniejszym podmiotom - nazywamy to demokratyzacją technologii. I między innymi dlatego oprócz Magento, które jest dedykowane dużym podmiotom, oferujemy również PrestaShop. 

Cezary Kożon: Jak popatrzymy głębiej na rynek FMCG, to widać że zdecydowana większość uczestników rynku zaczęła wchodzić w sprzedaż online. Jednak od razu pojawiło się pytanie - co zrobić, żeby dzięki temu kanałowi zarobić? Aby takie działania miały sens, trzeba konsekwentnie zwiększać skalę, a zaczyna się ten proces od pozyskania adekwatnego ruchu. Potrzeba klientów, którzy nie tylko odwiedzą nasz e-commerce, ale sprawią, że ten ruch będzie również konwertował – czyli będzie ruchem sprzedażowym. Istotą jest wiedza, gdzie i jak go pozyskać - mamy szereg różnych możliwości, zaczynając od AdWords przez wszelkie działania performence’owe, afiliacyjne, mailingowe, retargetingowe, po remarketingowe. Musimy więc skupić się nie na jednym narzędziu, ale na miksie najróżniejszych. My, jako Grupa Digitree mamy ten pakiet i całościowy przekrój sposobów działania. Ważne jest, żeby nasz biznes onlinowy zarabiał, a nie tylko był miłym dodatkiem do głównej działalności.

Jeszcze przed pandemią podejście przedsiębiorców było takie, że dobrze mieć sprzedaż online, ale nikt nie kładł na ten obszar głównego nacisku i nie rozwijał go w sposób powiązany ze strategią całej organizacji. Jak popatrzymy na statystyki, to 99 proc. osób, które wchodzą do sklepu internetowego, nic nie kupuje. W zależności od branży, statystyki wyraźnie wskazują, że konwersje oscylują w okolicach 1-2 proc. To są te osoby, które tylko sprawdzają ofertę, poszukują informacji i porównują ceny. Najważniejsze jest, aby patrzeć na e-commerce całościowo, nie tylko jak na kanał sprzedażowy, ale też na to, jaki ruch generuje dla sklepów stacjonarnych. To jest właśnie kompleksowa strategia, która różni się w szczegółach, w zależności od rodzaju i skali biznesu, ale jest to element całości.

My mamy wiedzę, umiejętności, doświadczenie i przede wszystkim narzędzia, żeby taką całościową strategię stworzyć. Działamy kompleksowo, nie za pomocą jednego narzędzia. Tworzymy całość marketplanu – to podejście do online’u od podstaw, łącznie z tworzeniem grafik, banerów czy kopii. To stworzenie całości strategii wizualnej, aż do momentu, gdy klient sklepu przychodzi i zaczyna kupować poprzez platformę, którą w naszym przypadku jest Magento. Daje ona dużo możliwości customizowania pod procesy firmy. Doświadczenie i case studies pozwalają nam z pełnym przekonaniem powiedzieć naszemu Partnerowi, że takie podejście do układania procesu technologicznego daje najlepsze efekty.

Więcej czytaj na kolejnej stronie

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kaja 25.03.2021

    Nie ma tu nic odkrywczego.Oczywiście panowie zachwalają swoje kompleksowe usługi...ble

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także