06.08.2019/10:29

Uber Eats chce obsługiwać w Europie dostawy zakupów online produktów spożywczych

Amerykańska firma Uber prowadzi rozmowy z kilkoma europejskimi sieciami supermarketów w sprawie wdrożenia usługi dostaw żywności kupionej online, z wykorzystaniem sieci kurierów samochodowych i rowerowych. Pierwszym partnerem Uber Eats może zostać brytyjska sieć Sainsbury – informuje portal RetailDetail.

Coraz częściej firmy kurierskie, wyspecjalizowane w dostawach potraw zamówionych w lokalach gastronomicznych, myślą o wykorzystaniu swojego potencjału logistycznego do obsługi kanału e-grocery we współpracy ze stacjonarnymi sieciami spożywczymi. Według informacji Bloomberga, Uber prowadzi obecnie rozmowy m.in. z brytyjską siecią Sainsbury. Żadna z tych firm nie potwierdziła jeszcze tych doniesień, choć Uber przyznaje, że rozmawia „z kilkoma dużymi supermarketami europejskimi” – relacjonuje RetailDetail.

Sainsbury współpracuje już z rywalem Ubera – firmą Deliveroo – w zakresie dostaw pizzy, jednak Uber miałby tę przewagę nad konkurentem, że dzięki wykorzystaniu, obok kurierów rowerowych, także kurierów zmotoryzowanych, byłby w stanie dostarczać większe jednorazowe zamówienia produktów spożywczych.

Wyścig na rynku kurierskich dostaw żywności trwa w Europie w najlepsze. Jak podał portal RetailDetail, firma Deliveroo ma swoje plany ekspansji w tym zakresie. Ma na to środki po tym, jak Amazon zainwestował w nią 575 mln dolarów.

Są także inni gracze z podobnymi ambicjami, m.in. spółka Just Eat, która połączyła siły z Takeaway.com, operatorem m.in. polskiego serwisu Pyszne.pl. Inny przykład to włoska Supermercato24, która europejską ekspansję rozpoczyna do Polski.

Źródło: retaildetail.eu

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.