30.10.2020/09:45

Uber Eats reaguje na zamknięcie restauracji. Nowe warunki rozliczeń i współpracy

Po ponownym zamknięciu lokali gastronomicznych w Polsce, Uber Eats wprowadza nowe środki mające na celu wsparcie lokalnych biznesów restauracyjnych, dostawców oraz klientów w tym trudnym czasie.

Firma kontynuuje wybrane inicjatywy, takie jak bezkontaktowa dostawa czy dostawa zakupów w czasie ok. 32 minut, ale przedłużyła też bezprowizyjny odbiór osobisty z każdej restauracji do końca roku.

Uber nazywa swoje inicjatywy na czas pandemii programem wsparcia mającym zapewnić wysoki popyt na zamówienia. W ramach tych działań platforma od wielu tygodni uruchamia regularne promocje, zachęcające użytkowników do korzystania z oferty dostawy z ulubionych lokali. Dodatkowo Uber Eats wprowadza możliwość zamawiania dań na wynos (pick-up) za pośrednictwem swojej platformy bez prowizji.  Dzięki systemowi śledzenia i powiadomień użytkownicy nie muszą czekać w kolejce po swoje danie, oraz mogą opłacić je za pośrednictwem aplikacji przed odbiorem.

Uber Eats przywrócił funkcję otrzymywania darmowych dziennych wypłat za zamówienia realizowane za pośrednictwem platformy, co jest istotne w utrzymaniu płynności finansowej zwłaszcza dla małych i średnich lokali.

Dostawca żywności ułatwił też nowym restauracjom dołączenie do platformy, nawet bez dodatkowych kosztów, oraz przyspieszył sam proces wdrażania. Tylko w okresie od stycznia do kwietnia tego roku liczba nowych restauracji dostępnych na platformie wzrosła o 188 proc. Firma na bieżąco obserwuje rozwój sytuacji związanej z epidemią koronawirusa, w celu ewentualnego przedłużenia trwania wdrażanych rozwiązań i wsparcia swoich partnerów biznesowych.

W czasie gdy przemieszczanie się jest ograniczane, dla wielu osób dostawy zakupów stały się codziennością. W ciągu ostatnich 5 miesięcy Uber Eats uruchomił usługę dostawy zakupów ze stacji Shell, BP oraz sklepów Żabka, największej sieci sklepów typu convenience. Od momentu nawiązania współpracy, ilość obsługiwanych punktów wzrosła dwukrotnie a w ofercie dostępnej na platformie znajduje szeroki wybór produktów, takich jak nabiał, pieczywo, napoje, gotowe dania, oraz artykuły pierwszej potrzeby. Podobnie jak w przypadku zamówień z restauracji, dostawy zakupów są realizowane tego samego dnia w średnim czasie około 32 minut.

Oprócz możliwości odbioru osobistego Uber Eats wprowadził również możliwość “bezdotykowej dostawy”, która pozwala użytkownikom poprosić kuriera o pozostawienie zamówienia pod drzwiami lub w wyznaczonym miejscu dla zwiększenia bezpieczeństwa. Uber Eats regularnie przypomina użytkownikom o tej funkcji, poprzez wyróżnianie tej funkcji w swojej aplikacji.

Mając na uwadze bezpieczeństwo oraz higienę dostaw, restauracje i kurierzy współpracujący z Uber Eats regularnie otrzymują wiadomości przypominające im o podstawowych krokach, jakie mogą podjąć, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, korzystając z porad organów zdrowia publicznego. Komunikaty dotyczące bezpieczeństwa dostaw kierowane są także w formie powiadomień do użytkowników  zarówno przed dokonaniem, jak i przed odebraniem zamówienia.

Aby wesprzeć dostawców, którzy mogą być osobiście dotknięci obecną sytuacją, firma zaoferuje pomoc finansową każdemu aktywnemu kurierowi, u którego zdiagnozowano COVID-19, lub który zostanie poproszony o samodzielną izolację przez organy publicznej służby zdrowia. Wsparcie to będzie udzielane przez okres do 14 dni w czasie, gdy ich konto jest zablokowane.

Dodatkowo nowi kurierzy, którzy chcą zarabiać za pośrednictwem Uber Eats, mogą dołączyć do platformy korzystając z uproszczonego i usprawnionego procesu rejestracji, dzięki któremu mogą zacząć realizować zamówienia jak najszybciej i przy zachowaniu procedur bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także