30.06.2017/10:24

Udział produktów marki własnej w rynku polskim po raz pierwszy przekroczył 30%!

Aż w 9 krajach europejskich udziały produktów marki własnej w rynku osiągnęły rekordowo wysokie poziomy – informuje stowarzyszenie producentów marki własnej Private Label Manufacturers' Associacion (PLMA). W Polsce udziały te wzrosły w ubiegłym roku o 1,4 pp. do poziomu ponad 30 proc.

Jak wynika z najnowszych danych Nielsena, w 9 krajach europejskich udziały produktów private label w rynku pobiły historyczne rekordy. W 15 na 20 zbadanych dla PLMA rynków udziały produktów marki własnej sieci detalicznych wyniosły co najmniej 30 proc., a w siedmiu krajach przekroczyły 40 proc.

Statystyki Rocznika Statystycznego 2017 pokazują, że historyczne rekordy udziałów marek własnych w całości rynku zostały pobite w Polsce, Niemczech, Włoszech, Holandii, Belgii, Austrii, Szwecji, Norwegii i Danii. Największe wzrosty odnotowano w Austrii (+2,8 pp. do 43 proc.), Niemczech (+2,1 pp do 45 proc.) i Polsce (+1,4 pp do 30 proc.).

Ponad 40 proc. udział w rynku mają marki własne w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Belgii, Szwajcarii, Hiszpanii i Portugalii.

– Najświeższe statystyki Nielsena ujawniają niezbicie, że rok 2016 był kolejnym dobrym rokiem dla marek własnych sieci detalicznych. To kontynuacja długoterminowego trendu i dowód na to, że sukces marek własnych nie jest powiązany z cyklami gospodarczymi, ale jest wynikiem rosnącego zaufania konsumentów do tych produktów. – skomentował Brian Sharoff, Prezydent PLMA.

W Wielkiej Brytanii udział produktów marki własnej w rynku pozostał na poziomie powyżej 45 proc. i wygląda na to, ż odzyska tendencję wzrostową, ponieważ supermarkety rozszerzają swoją ofertę marki własnej, aby konkurować z dyskontami. We Francji penetracja marki własnej pozostała powyżej 30 proc. już trzynasty rok z rzędu. W krajach Beneluxu i Skandynawii odnotowano wzrosty.

Liderem regionu Europy Środkowo-Wschodniej jest Polska, w której dzięki wzrostowi o 1,4 pp udział produktów marki własnej po raz pierwszy przekroczył 30 proc. Na Węgrzech te udziały pozostały na poziomie 34 proc., a w Czechach i Słowacji – na poziomie powyżej 30 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.