20.04.2017/10:25

Unilever dobrze rozpoczął rok – wyniki finansowe za I kwartał 2017 r.

Unilever opublikował dzisiaj wyniki finansowe za I kw. 2017 r. Przychód firmy wzrósł o 6,1%, do kwoty 13,3 mld euro, po uwzględnieniu 2,4% korzystnego wpływu zmian kursowych. Organiczny wzrost sprzedaży (underlying sales growth) wyniósł 2,9%, przy 3% wzroście cen i 0,1% spadku wolumenu sprzedaży.

– Wyniki za pierwszy kwartał są lepsze od średniej rynkowej. To zasługa inwestycji, jakich dokonujemy zarówno w innowacje, jak i we wspieranie naszych brandów. Potwierdza się w ten sposób skuteczność naszego długoterminowego modelu zrównoważonego wzrostu – skomentował Paul Polman, prezes zarządu Unilevera i podkreślił, że program zmian „Connected for Growth”, który jest wdrażany od jesieni ubiegłego roku, przynosi pierwsze owoce i sprawia, że firma zyskała na elastyczności działania i przybliżyła się do lokalnych rynków.

– Podejmowane przez nas działania po raz kolejny skutkowały organicznym wzrostem sprzedaży powyżej rynkowej średniej, na poziomie 3-5%. W tym roku spodziewamy się także poprawy w zakresie organicznych marż operacyjnych, przynajmniej o 80 punktów bazowych – dodał menedżer.

W przekroju poszczególnych grup produktowych dobrze wypadają produkty pielęgnacji ciała Personal Care, gdzie odnotowano wzrost sprzedaży podstawowych produktów, przy jednoczesnym rozszerzaniu oferty w szybko rosnących segmentach oraz rozbudowie asortymentu premium.

Mimo silnej konkurencji w przypadku chemii gospodarczej Home Care firma odnotowała dobre wyniki, między innymi dzięki innowacjom produktowym, opracowywanym z myślą o zaspokajaniu nowych potrzeb konsumentów, takich jak trend w stronę produktów naturalnych. Do sukcesów firma zalicza m.in. świetny rozwój linii produktowej Surf w Europie Środkowej i Wschodniej.

Koncern modernizuje swoje portfolio artykułów spożywczych i stara się rozszerzać ich obecność na rynkach wschodzących. Jednak sprzedaż w tej kategorii nie rosła w ostatnim kwartale, co w znacznym stopniu wynika z faktu, że Wielkanoc przypada w tym roku późno.

Dobre wyniki odnotowano w przyprawach i produktach do gotowania. Świetnie radziła sobie największa marka koncernu Knorr, szczególnie na rynkach wschodzących. Udziały w rynku zwiększały też sosy i dressingi Hellman's. W ich przypadku innowacje produktowe idą w stronę „naturalności” składników wykorzystywanych w produkcji.

Innowacje pomogły także we wzroście sprzedaży lodów. Tutaj do wiodących należą marki Magnum, Ben&Jerr's,  Solero czy Cornetto.

Wzrost sprzedaży dzięki innowacjom dotyczy także herbat liściastych. Lipton z sukcesem zwiększał obecność w segmencie herbat zielonych i matcha (japońska odmiana zielonej herbaty), rosła ogólna sprzedaż marek Brooke Bond i T2.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.