10.11.2017/10:03

Valio - fiński producent nabiału rozpycha się na polskim rynku i wchodzi do kolejnych sieci handlowych

Valio, największy producent nabiału w Finlandii, rozwija swoją ofertę na polskim rynku, do masła Valio Premium Artisan Butter oraz niebieskich serów pleśniowych Valio Aura, firma wkrótce wprowadzi na rynek miękkie masło fińskie z dodatkiem oleju rzepakowego oraz fiński ser typu havarti – Valio Finnish Havarti. Podobnie jak już obecne na rynku produkty, będą one dostępne w największych sieciach handlowych w Polsce.

Valio dostrzega potencjał branży nabiałowej w Polsce, Valio weszło na polski rynek w czerwcu tego roku, oferując masło Premium Artisan Butter, w wersji klasycznej i solonej, które tworzone jest z najwyższej jakości mleka, według tradycyjnego przepisu z początków ubiegłego wieku. Jak zapewniają przedstawiciele firmy masło Valio spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem przez polskich konsumentów. Obecnie jest dostępne w takich sklepach jak: Auchan, Carrefour, Simply Market, Makro, Selgros oraz Tesco.

- Po dobrym przyjęciu przez polskich konsumentów klasycznego oraz solonego masła Valio, planujemy wprowadzenie na polski rynek także fińskiego masła miękkiego z dodatkiem oleju rzepakowego, a także sera Valio Finnish Havarti. Analizujemy także polski rynek pod kątem zdrowych przekąsek proteinowych marki Valio Profeel tj. jogurtów, napojów mlecznych i białka, cieszących się dużą popularnością w Finlandii. Na naszą obecność w Polsce patrzymy długofalowo i wierzymy, że polscy konsumenci docenią unikalną, najwyższą jakość naszych produktów – mówi Lev Rubinstein, odpowiedzialny za eksport produktów Valio na rynek Polski i Europy Środkowo – Wschodniej

Valio to założona w 1905 r. firma której właścicielami są spółdzielnie mleczarskie, wytwarzające naturalne produkty nabiałowe od ponad 100 lat: m.in. masła i sery, a także mleko, jogurty czy zdrowe przekąski proteinowe. Valio jest również wiodącym na świecie ekspertem w zakresie produktów mlecznych bez laktozy. - Rocznie uzyskujemy nawet 1,9 mld litrów mleka, najczystszego w całej Unii Europejskiej – podkreśla Lev Rubinstein.

Obecnie Valio zrzesza 17 spółdzielni i około 6 000 mleczarskich rodzin, które zatrudniają łącznie 30 000 pracowników. Valio posiada także 15 zakładów produkcyjnych w Finlandii i na świecie oraz eksportuje swoje produkty do 60 krajów. Głównym rynkiem sprzedaży jest Finlandia (64,7% sprzedaży), gdzie Valio jest zdecydowanym liderem w swojej branży, natomiast 20,5% sprzedaży przypada na rynki krajów z Unii Europejskiej. W 2016 roku Valio zanotowało 1,64 mld euro obrotów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • prezes 05.02.2019

    To co piszecie to wielka bzdura , że fińska firma VALIO rozpycha się na Polskim rynku. To smak prawdziwego masła , a nie mieszanki niewiadomego czego . Ktoś kto pamięta Polskie masło z lat 70 to wie jak masło smakuje i jak pachnie i jako ma kolor , w tych latach jak się przechodziło kolo sklepu mleczarskiego to ślepy wiedział, że to taki sklep taki był zapach świeżego nabiału . A teraz nasze mleczarnie robią masło jak łój, jedno jasne, a następne w kolorze cytryny wielkie jaja , a smak przypomina kiedyś robione masło śmietankowe sprzedawane za parę groszy . Polskie mleczarnie niech produkują takie dobre masło jak VALIO i nie będą miały konkurencji. Może ,ktoś kto pisze takie bzdury niech sobie kupi masło fińskie VALIO i spróbuje ze świeżym chlebem z prywatnej uczciwej piekarni i może wyprostuje mu się pogląd w tym temacie.
    Jedynie masło polskie , które nadaje się do smakowego spożycia to z Nowego Sącza i Limanowej oczywiście tylko w sezonie maju czerwcu .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.