08.03.2017/15:18

Velvet Care podwoił moce produkcyjne. Chce się rozwijać jeszcze szybciej

Rozmowa z Marcinem Grabowski, dyrektorem sprzedaży w firmie Velvet CARE.

Jakie będą najbliższe miesiące dla rynku wyrobów higienicznych w Polsce? Które kategorie produktów będą rosnąć najszybciej, a które wolniej?

Wyroby higieniczne, a zwłaszcza papierowe wyroby higieniczne, to często dobra „pierwszej potrzeby”. Oznacza to, że wiele z nich, np. papier toaletowy czy chusteczki higieniczne, są kupowane i używane zawsze i w związku z tym ogólne trendy makroekonomiczne mają mniejszy wpływ na dynamikę tych kategorii. W ostatnich latach mieliśmy do czynienia z pozytywną dynamiką wszystkich kategorii papierowych i takiego samego trendu spodziewamy się w bieżącym roku. Oczywiście kategorie relatywnie „młode” charakteryzują się znacznie szybszym wzrostem i z pewnością najszybciej będzie się zwiększać sprzedaż nawilżanego papieru toaletowego. Wysoką dynamiką charakteryzują się również ręczniki kuchenne i chusteczki w pudełkach. Jeśli zaś chodzi o prognozy na najbliższe miesiące, to kluczowe znaczenie będzie miał, trwający cały czas, sezon przeziębień, który pozytywnie przekłada się na sprzedaż chusteczek, a także zbliżająca się Wielkanoc, a wraz z nią zapotrzebowanie na ręczniki kuchenne – pomocne w sprzątaniu i gotowaniu – oraz na wyższej jakości papiery z segmentu premium.

Kategorie wyrobów higienicznych zdominowane są przez wyroby private labels. Co producenci robią, żeby skutecznie konkurować na tak trudnym rynku?

Przede wszystkim zacznijmy od tego, że wyroby sprzedawane pod markami własnymi również muszą zostać przez kogoś wyprodukowane. Faktycznie, udział tego typu wyrobów w kategoriach papierowych jest bardzo duży i zdecydowanie warto wziąć część tego rynku dla siebie. W Velvet CARE nie postrzegamy marek własnych jako zagrożenia dla naszego biznesu, ale wręcz jako ogromną szansę i jeden z filarów rozwoju w przyszłości. Gdy rozpoczynaliśmy działalność trzy lata temu nasz udział w tym segmencie rynku był bliski zeru. Teraz produkujemy ja dla większości największych sieci handlowych w Polsce, co odbija się bardzo pozytywnie na naszych wynikach.

Oczywiście sercem naszej firmy pozostaje marka Velvet i zasadniczym celem jest wzmacnianie jej pozycji, jednak i w tym przypadku marki własne nie są zagrożeniem, tylko raczej motywacją do dalszego rozwoju. Dwadzieścia lat temu, gdy wprowadzaliśmy na rynek brand Velvet, zupełnie zmieniliśmy podejście konsumentów do takich kategorii, jak papier toaletowy czy chusteczki higieniczne. Dzięki temu Velvet do dziś jest ich synonimem, ma najwyższą rozpoznawalność

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.