Visa tłumaczy przyczyny awarii, przez którą ponad 5 mln transakcji zostało odrzuconych
Visa przyznaje, że na początku czerwca miała miejsce awaria, na skutek której ok. 5,2 mln transakcji, dokonywanych w całej Europie, nie zostało zrealizowanych. Przyczyną było banalne uszkodzenie przełącznika – informuje brytyjski The Guardian.
W piątek 1 czerwca miliony posiadaczy kart Visa z całej Europy utknęło w kolejkach przy kasach, nie mogąc zapłacić za zakupy. Awaria systemu najbardziej dotknęła Brytyjczyków, którzy nie byli w stanie sfinalizować aż 2,4 mln płatności. Pozostałe 2,8 mln nie doszło do skutku w innych krajach Europy. Zgodnie z oświadczeniem prezes Visa Europe Charlotty Hogg, do awarii doszło w piątek o godz 14:35, a problemy trwały do 12:454 następnego dnia – czytamy w serwisie The Guardian.
Na szczęście dla firmy oraz jej klientów, okazało się, że awaria nie była skutkiem cyberataku ani problemów z oprogramowaniem, które mogłyby skutkować utratą części danych. Zawinił mały przełącznik w jednej z baz danych Visy. Hogg zapewniła, że była to „bardzo rzadko występująca i częściowa” awaria, przyznając, że jeszcze nie ustalono precyzyjnie jej przyczyn – kontynuuje The Guardian.
Jak wszystkie wielkie firmy, Visa utrzymuje dwie ogromne zapasowe bazy danych, które powinny zadziałać w przypadku awarii systemu podstawowego. Każda z nich jest w stanie obsłużyć wszystkie bieżące transakcje. W tym przypadku jednak właśnie to zabezpieczenie zawiodło. Zepsuty przełącznik uniemożliwił synchronizację systemu podstawowego z zapasowymi bazami danych.
Szefowa Visa Europe przyznała, że choć problem technicznie był relatywnie błahy, to jego skutki dla użytkowników systemu okazały się „niedopuszczalne”.
Źródło: theguardian.com