06.07.2020/08:05

VMware to szkielet sprawnego e-commerce

Pandemia uświadomiła wielu producentom jak ważna i korzystna może być sprzedaż przez internet. Ci, którzy jeszcze nie mieli sklepów internetowych rzucili się do ich uruchamiania, natomiast ci, którzy sprzedawali w sieci obserwowali wzrosty obrotów, zamówień i odwiedzin.

Jeżeli traktujemy e-commerce jako poważną gałąź naszej działalności, to warto patrzeć skalą. Sklepy internetowe bardzo często padają ofiarą „kryzysu urodzaju”. Zamówień robi się coraz więcej, klienci zwracają się z kolejnymi pytaniami i architektura obsługi e-commerce oparta na jednym managerze zaczyna się sypać jak domek z kart. Warto zawczasu pomyśleć o tym jak prowadzić swój e-commerce w momencie, gdy zamiast 10 zamówień dziennie zrobi ich się 100 lub 1000.

Dlaczego trzeba o tym myśleć zawczasu? Ponieważ wbrew powszechnej opinii, że w internecie króluje jedynie cena. Z badań wynika jasno, że to właśnie pozacenowe czynniki zakupowe grają coraz większą rolę w pozyskaniu oraz co najważniejsze utrzymaniu przy sobie klienta. Lojalność klienta pozwoli nam zamienić jednostkowe zakupy na regularny kontakt z naszym sklepem. Jak do tego doprowadzić? Dbając o niezakłócony proces sprzedaży i obsługi klientów na najwyższym poziomie i to niezależnie od skali naszej działalności.

Tysiące przyjaciół sklepu internetowego

Na początku drogi łatwo jest wprowadzić wysokie standardy obsługi. Przy kilku zamówieniach w ciągu dnia osoba odpowiadająca za obsługę klienta może potraktować każdy „ticket” indywidualnie. Sprawa zdecydowanie komplikuje się, gdy sprzedaż zaczyna rosnąć. Nie znaczy to jednak, że obsługa klienta musi na tym ucierpieć. Doskonałym przykładem tego jest Komputronik, obecnie marka posiada ponad 140 placówek stacjonarnych w całym kraju, a od 22 lat jako jedna z pierwszych polskich firm, prowadzi również sklep internetowy. W 2019 roku, w oparciu o ocenę doświadczeń zakupowych polskich konsumentów, firma została okrzyknięta najlepszą marką według raportu „Customer Happiness Index”.

Praca ze sklepami stacjonarnymi oraz w internecie, zarządzanie różnymi kanałami sprzedaży wymusiło na spółce wdrożenie obsługi klienta omnichannel. – Aby sprostać dynamicznym wymaganiom rynku i na bieżąco reagować na zmienne potrzeby klientów omnichannel, zarówno tych obsługiwanych w sieci salonów, jak i przez internet, wdrożyliśmy wiele nowych rozwiązań, które pozwalają nam sprostać współczesnym wymaganiom rynkowym – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik S.A. – Są to m.in. profesjonalne doradztwo techniczne i wsparcie serwisowe. Wprowadziliśmy również obsługę cyfrowych form płatności – Google Pay, Apple Pay oraz Visa Checkout. Cały czas silnie inwestujemy w najbardziej perspektywiczny kanał, czyli sprzedaż e-commerce – dodaje.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.