02.06.2017/08:14

W 2020 r. Biedronka będzie miała 55 mld zł przychodów i ponad 3000 sklepów – prognoza

Biedronka już w 2020 r. może osiągnąć obroty bliskie 55 mld zł – prognozują analitycy Haitong Bank. W tym samym roku liczba sklepów powinna przekroczyć 3000, a wydajność sklepów, liczona jako wartość sprzedaży w przeliczeniu na powierzchnię handlową, osiągnie ok. 27,5 tys. zł rocznie.

Przed Biedronką rysują się dobre perspektywy. Analitycy Haitong Bank odwiedzili Polskę i na podstawie tego rekonesansu oraz szczegółowych analiz prognozują stabilny i dynamiczny rozwój sieci w nabliższych latach. Sprzyjać temu będzie dobra koniunktura na rynku detalicznym żywności, stabliność otoczenia konkurencyjnego – choć jest to stabilność w warunkach ostrej konkurencji – oraz skuteczność działań własnych firmy, która systematycznie poprawia ofertę, zarówno ceny, asortyment, jak i standard sklepów. Daje to firmie duże szanse przejęcia części wzrostu wysokości dochodu rozporządzalnego polskich konsumentów.

Według prognoz Haitong Bank, do końca bieżącego roku sieć będzie liczyć 2819 placówek, a na koniec 2020 r. powinno ich być 3044. Sprzedaż ogółem w 2017 r. powinna według prognoz osiągnąć wartość 46,3 mld, a w roku 2020 ma to być aż 54,5 mld zł. Wzrost sprzedaży wynikał będzie nie tylko z rozwoju sieci, ale także ze wzrostu wydajności. Efektywność sprzedaży w przeliczeniu na 1 mkw powierzchni handlowej ma wynieść ok. 27,5 tys. zł rocznie. W roku 2016 było to 25,7 tys. zł.

Sklepy Biedronka, uruchomione w październiku i grudniu ub.r., ilustrują kierunek ewolucji placówek sieci. Znacznie więcej miejsca przeznaczono w nich na stoisko piekarnicze z regałami samoobsługowymi. Pojawiły się posiłki gotowe do spożycia, wyprodukowane we własnym polskim zakładzie Jeronimo Martins. Na sali sprzedaży pojawiło się bardzo dużo lodówek, zarówno pionowych szaf chłodniczych na nabiał, dani gotowe czy ciasta, jak i lad chłodniczych z mrożonkami, lodami czy mięsem.

W sklepie o powierzchni nieco ponad 520 mkw zmieściło się ok. 1300 SKU, licząc wraz z promocjami In&Out, natomiast zdaniem wizytujących sieć wrażenie obfitości było znacznie większe. Wśród nowych produktów warto wymienić zdrową żywność, a także serię produktów premium oferowanych w ramach marki własnej sieci.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • dario 01.06.2017

    pobożne życzenia. Wspomnicie moja słowa.

  • krzywy zgryz 31.05.2017

    Więcej Biedronek, dokładnie tego nam trzeba

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.