28.04.2020/20:14

W 2020 r. sieć Dino może osiągnąć przychody na poziomie 9,5 mld zł

Dino Polska kontynuuje trend dynamicznego wzrostu i poprawy wyników finansowych. Jednak analitycy giełdowi obniżyli rekomendacje dla spółki. Dlaczego?

Wyniki Dino Polska za rok 2019 były bardzo dobre. Jednakże w związku z zapowiedziami zarządu dotyczącymi otwarć nowych sklepów w 2020 roku i poziomem planowanych marż oraz własnymi przewidywaniami, analitycy Noble Securities zaktualizowali prognozy dla spółki. Widząc 26 proc. potencjał spadkowy w średnim okresie, w raporcie z 23 kwietnia podnieśli cenę docelową akcji Dino Polska do 138,8 zł (z 129 zł wcześniej), obniżając rekomendację do „sprzedaj" z „trzymaj". Jednocześnie analitycy oszacowali, że Dino może zanotować w tym roku 924 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 9,5 mld zł. 
Dokonując korekt eksperci z Nobel Securities zaznaczyli, że epidemia koronawirus sama w sobie ma ograniczony wpływ na branżę FMCG. W ich opinii najmniej przewidywalne, a przez to najgroźniejsze są natomiast przyszłe skutki obecnej globalnej kwarantanny, które w zależności od rozwoju sytuacji mogą znacząco wpłynąć na pogorszenie ogólnej kondycji gospodarki. 

Przypomnijmy, że na koniec pierwszego kwartału 2020 r. do sieci Dino należało 1257 sklepów, które dysponowały łączną powierzchnią sprzedaży rzędu 487,1 tys. mkw. W roku bieżącym detalista zamierza przeznaczyć na inwestycje aż 950 mln zł, przy czym znaczna cześć tej kwoty zostanie przeznczona na ekspansję. Liczba otwarć placówek w 2020 r. ma się utrzymać na poziomie podobnym do wyniku z minionego roku, kiedy to sieć Dino uruchomiła 243 nowe sklepy.
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • CTX 29.04.2020

    Ciekawe czy Dino skorzysta z obligacji PFR ... ;)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.