W 2022 r. Grupa Carrefour przekroczyła 90 mld euro sprzedaży. Jak poradziła sobie w Polsce?
W 2022 r. Grupa Carrefour wygenerowała sprzedaż brutto w wysokości ok. 90,9 mld euro, czyli o 16,1 proc. więcej niż przed rokiem. W Polsce sprzedaż brutto osiągnęła wartość 2,29 mld euro. Oznacza to wzrost o 8,5 proc., przy bieżących kursach wymiany walut.
Sprzedaż brutto sieci Carrefour Polska wyniosła 2,29 mld euro, co oznacza wzrost o 8,5 proc. przy bieżących kursach wymiany walut, z uwzględnieniem sprzedaży paliw. Sprzedaż – wraz z paliwami – liczona przy stałych kursach wymiany wzrosła o 11,4 proc.
Sprzedaż na bazie porównywalnej LfL wzrosła w Polsce o 12,0 proc., z wyłączeniem sprzedaży paliw i po wyeliminowaniu czynników kalendarzowych. W tym samym ujęciu wzrost organiczny sprzedaży wyniósł 12,7 proc.
Łącznie Grupa Carrefour odnotowała sprzedaż roczną – liczoną po bieżących kursach, bez uwzględnienia paliw – w wysokości ok. 90,9 mld euro, co oznacza wzrost o 16,1 proc. rok do roku. Przy stałych kursach wzrost wyniósł 13,5 proc. Sprzedaż LfL bez paliw i po wyeliminowaniu czynnika kalendarzowego wzrosła w skali grupy o 8,5 proc., a wzrost organiczny wyniósł 8,4 proc.
We Francji detalista wygenerował przychody tuż powyżej progu 42 mld euro, czyli o 6,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż LfL wzrosła o 3,4 proc., a organiczna o 2,5 proc.

13