20.07.2016 / 14:41
StoryEditor

W mięsie i wędlinach cena wciąż najważniejsza

(fot. ŁR)
Przy wyborze produktów mięsnych największe znaczenie ma niska cena. Dotyczy to zarówno świeżego mięsa, jak i wędlin. To kryterium jest kluczowe dla co drugiego respondenta nabywającego oba produkty - wynika z raportu „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności”, przygotowanego BGŻ BNP Paribas.

Jak wynika z badań GfK CAPIBUS, im starsi konsumenci, tym czynnik ten nabiera większego znaczenia. Niska cena odgrywa również dużą rolę przy zakupie wędlin. Wprawdzie jest to ni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 09:36
StoryEditor
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro (fot. canva)

Komisja Europejska nałożyła ponad 157 mln euro kary na domy mody Gucci, Chloé i Loewe. Giganci rynku dóbr luksusowych mieli stosować praktyki, które prowadziły do zawyżania cen i ograniczania wyboru klientów. Jak luksusowe marki zareagowały na karę?

W artykule przeczytasz:

  • KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 
  • Za co KE ukarała luksusowe marki?
  • Kiedy luksusowe domy mody naruszały prawo?
  • Jakie skutki dla konsumentów i rynku miały działania Gucci, Chloé i Loewe?
  • Jak kształtują się kary i dlaczego zostały obniżone?
  • Jak luksusowe marki zareagowały na karę KE

KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 

14 października 2025 roku Komisja Europejska (KE) ogłosiła, że nałożyła kary na firmy modowe Gucci, Chloé i Loewe za zmowę cen odsprzedaży, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji.

– Dziś nałożyliśmy grzywny na trzy europejskie domy mody za ingerowanie w ceny ich niezależnych sprzedawców detalicznych, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji – mówi Teresa Ribera, wiceszefowa KE odpowiedzialna za konkurencję i transformację.

– W Europie wszyscy konsumenci, niezależnie od tego, co kupują i gdziekolwiek to robią – online czy offline – zasługują na korzyści płynące z prawdziwej konkurencji cenowej. Decyzja ta stanowi silny sygnał dla branży modowej i nie tylko, że nie będziemy tolerować tego rodzaju praktyk w Europie i że uczciwa konkurencja oraz ochrona konsumentów dotyczą wszystkich, w równym stopniu – dodaje Teresa Ribera.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 13:49
StoryEditor
In-Store Retail Media kontra Digital-Out-of-Home – jaka jest różnica?
(fot. materiał partnera)

Sprowadzenie reklamy In-Store retail media (czyli reklamy cyfrowej w sklepach) do kategorii Digital-Out-of-Home (DOOH) to spore uproszczenie. Takie podejście pomija jej ogromny potencjał w zakresie personalizacji, zaangażowania klientów i bezpośredniego wpływu na sprzedaż.

Coraz więcej sieci handlowych instaluje ekrany cyfrowe w swoich sklepach. Ta fala digitalizacji przestrzeni sprzedaży naturalnie prowokuje pytanie: czy In-Store retail media to ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. październik 2025 22:35