27.07.2020/08:39

W Polsce po raz pierwszy zmalała ilość powierzchni handlowej! Tesco głównym winowajcą

Sensacyjne dane na temat ilości powierzchni handlowej w Polsce przekazało CBRE. Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", w pierwszej połowie roku powierzchnia handlowa w naszym kraju skurczyła się o 27 tys. mkw.

Nieco bardziej szczegółowo: w okresie od stycznia do końca czerwca w Polsce przybyło 130 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, a ubyło 157 tys. mkw. Aktualnie, według CBRE, tego typu przestrzeni mamy w naszym kraju łącznie ok. 12,1 mln mkw., a do końća roku dojdzie do tego kolejnych 90 tys. mkw.

Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE na łamach "Pulsu Biznesu" komentuje, że nie przypomina sobie podobnej sytuacji w dotychczasowej historii centrów handlowych. Zarazem wskazuje na przyczyny spadku ilości powierzchni handlowej w pierwszym półroczu br. Była to upadłość galerii Sukcesja w Łodzi oraz kłopoty sieci Tesco.

Na 10 największych obiektów handlowych zamkniętych od początku 2020 r., aż dziewięć to placówki Tesco. W gronie tym znalazły się: Tesco Extra w Bydgoszczy oraz hipermarkety w Rzeszowie, Tychach, Gorzowie Wielkopolskim (Słowiańska), Rudzie Śląskiej, Olsztynie, Piastowie i Puławach. Powierzchnia wymienionych obiektów Tesco wahała się od 8,7 tys. mkw. do 17,78 tys. mkw.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także