22.11.2018/22:20

W sezonie przedświątecznym Polacy wyślą i dostaną rekordową liczbę paczek

Poczta Polska i inni operatorzy przygotowują się na obsłużenie zwiększonej liczby zamówień przedświątecznych – w kulminacyjnym momencie przesyłek może być nawet o 50 proc. więcej niż zwykle.  Spółka przeprowadza ekspresowe rekrutacje, rozbudowuje sieć odbioru w punkcie oraz monitoruje pracę sortowni.

Dynamiczny wzrost liczby przesyłek związany z okresem Świąt Bożego Narodzenia zazwyczaj następuje w ostatnim tygodniu listopada. Poczta Polska w ubiegłym roku dostarczyła 120 mln przesyłek. W tym roku ten rekord zostanie pobity. Liczba przesyłek kurierskich nadanych w październiku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wzrosła o blisko 20 proc.. Najpopularniejsza usługa e-commerce – Pocztex Kurier 48 cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem, liczba tych przesyłek zwiększyła się o ponad 25-procent.

– Tegoroczny rekord dzienny zanotowaliśmy 13 listopada, nasi klienci nadali wtedy ponad 500 tys. paczek. W ubiegłym roku tyle  przesyłek nadano dopiero w tygodniu przed mikołajkami. To pokazuje, jak bardzo rozwija się rynek eCommerce i jak wielkie wyzwanie przed nami. Zachęcamy klientów, aby nie pozostawiali zakupów internetowych na ostatnią chwilę. Najlepiej jest złożyć zamówienie do połowy grudnia – rekomenduje Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Rozwiązaniem, które cieszy się coraz większą popularnością jest Odbiór w Punkcie. Z badania ARC Rynek i Opinia (październik, 2018 r). Korzysta z tej opcji prawie 30 proc. eSklepów.

Poczta Polska ma największą sieć typu click&collect w kraju. Jej klienci  mają obecnie do dyspozycji 10,5 tys. punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski/saloniki RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić przy okazji codziennych zajęć, w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie ma się zgłosić pod swoją przesyłkę.

W połowie listopada Poczta oddała do użytku nową sortownię w Koszalinie. W tym roku, w ramach budowy nowej architektury logistycznej, Spółka uruchomiła nową halę w Olsztynie oraz nową maszynę paczkową w Zabrzu. Dodatkowo – w związku ze szczytem paczkowym – uruchomiono czynne 24h na dobę Centrum Monitoringu, które ma zapewnić ciągłość procesów operacyjnych.

–  Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty przesyłek e-commerce. Inwestycje w nową infrastrukturę to konieczność, jeśli chcemy być wiodącym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Aby tak się stało, dostosowujemy naszą sieć logistyczną nie tylko do opracowania listów, ale przede wszystkim do obsługi paczek i przesyłek paletowych – mówi Jerzy Garycki dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych w Poczcie Polskiej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.