20.10.2020/13:04

W zasięgu Grupy Allegro znajdują się rynki wyceniane łącznie na blisko 1 bilion zł rocznie

Grupa Allegro operuje przede wszystkim na rynku handlu detalicznego. Ambicje spółki sięgają jednak znacznie szerzej. Kolejne ważne źródła przychodów, znajdujące się w zasięgu grupy, to rynek reklamy cyfrowej oraz rynek usług finansowych – łącznie warte one były w 2019 r. – według szacunków OC&C – około 930 mld zł. I oba mają duży potencjał szybkich wzrostów.

Grupa Allegro analizuje potencjał rynków, które znajdują się w jej zasięgu (addressable markets), ze względu na specyfikę jej głównego biznesu, jakim jest zarządzanie platformą marketplace. Poza detalem, najważniejsze wskazane przez spółkę pola ekspansji to reklama cyfrowa i usługi finansowe.

Główny przedmiot działalności Allegro to oczywiście handel detaliczny online – łączna wartość tego rynku w 2019 r, oszacowana została przez grupę na ok. 625 mld zł. Jednak specyfika tej podstawowej działalności daje spólce narzędzia do walki o jak najwięsze porcje dwóch innych rynkowych tortów.

Segment reklamy cyfrowej został wyceniony na ok. 5 mld. To znacząca część całego polskiego rynku reklamowego, wartego w 2019 r. – według danych Magna Global – ok. 12 mld zł. Ważne jest także tempo wzrostu tego segmentu reklamy cyfrowej – od 2016 r. rośnie on średnio o 11 proc. rocznie CAGR.

Zarząd Allegro jest przekonany, że polski rynek usług finansowych to kolejny ważny obszar potencjalnej ekspansji grupy, znacznie większy od reklamowego. Według analiz OC&C, polski rynek kredytów – bez kredytów hipotecznych i na cele edukacyjne – znajdujących się w zasięgu branży fin-tech, wygenerował ok. 300 mld zł obrotów (cały rynek usług finansowych szacowany jest na ok. 425 mld zł). Z tej kwoty ok. 167 mld zł przypadło na kredyty konsumenckie, a ok. 134 mld na firmowe kredyty operacyjne.

„Grupa Allegro uważa, że polscy konsumenci i handlowcy bardzo chętnie korzystają z różnych usług finansowych. Wedłu analiz OC&C, w 2019 r. ok. 70 proc. populacji Polski korzystało z mobilnych usług bankowych co najmniej kilka razy w miesiącu, a penetracja kredytowanych płatności mobilnych wyniosła w Polsce 36 proc.

Szybkie upowszechnianie się usług finansowych w Polsce stymuluje dalsze zainteresowanie konsumentów produktami finansowymi Grupy – ok. 58 proc. wykazuje zainteresowanie kredytami ratalnymi i kartami kredytowymi, a 46 proc. interesuje się produktami ubezpieczeniowymi. Także handlowcy współpracujący z Allegro chętnie korzystają z różnych rozwiązań z zakresu fin-tech – według wewnętrznych analiz spółki 85 proc. sprzedawców wyraziło zainteresowanie produktami pożyczkowymi, a 46 proc. zadeklarowało zainteresowanie usługami z zakresu faktoringu, które pozwoliłyby im oferować swoim klientom lepsze warunki płatności za zakupy.” – czytamy w prospekcie emisyjnym Allegro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także