10.10.2016/08:59

Waldemar Mirocha, prezes grupy zakupowej GH PL Plus – pełny wywiad


Waldemar Mirocha, prezes zarządu w GH PL Plus w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl mówi na temat rozwoju i filozofii grupy, a także nowych projektów, które mają zwiększyć konkurencyjność podmiotów wchodzących w skład GH PL Plus.

Na jakim etapie rozwoju jest obecnie GH PL Plus?

Mamy trzy podstawowe obszary działalności. Marka własna Lubię, która funkcjonuje bardzo dobrze i na tym etapie zajmujemy się głównie  optymalizacją indeksów, mamy ich obecnie 150. Nie chcemy przekraczać tej liczby. Po zmianie logo w ubiegłym roku, zmieniamy obecnie opakowania produktów.  Lubię jest marką ekonomiczną, ale nieustannie pracujemy nad jakością oferowanych artykułów. To jest nasz pierwszy, główny obszar działania.

Drugim są negocjacje z producentami. Aktualnie przechodzimy na bezpośrednie relacje z naszymi kontrahentami, gdzie to my jesteśmy płatnikiem i stroną kontraktu. Odbiorcami pozostają nasi udziałowcy, natomiast wszystkie płatności odbywają się przez GH.

Trzecim obszarem działalności jest wspólny import. Rozpoczęliśmy  import win z kilku krajów europejskich. Są one dostępne w naszej ofercie.

Chciałbym zapytać o kwestię płatności. Rozumiem, że wcześniej indywidualnie płacili uczestnicy grupy a państwo tylko negocjowali warunki zakupu marki własnej, czy chodzi także o produkty markowe?

Od początku byliśmy płatnikiem marki własnej. Był to bardzo dobry warsztat, który pokazał nam, jak to wszystko pracuje. W tej chwili , obok marki własnej jesteśmy również płatnikiem dla ok. 10 proc. naszych producentów i do końca roku zamierzamy tę liczbę potroić.

Kiedy GH PL Plus może zostać płatnikiem dla wszystkich dostawców?

W dużej mierze zależy to od naszych Kontrahentów. Jako GH jesteśmy gotowi na 100% , może poza alkoholami gdzie wymagana jest koncesja. W roku 2015 zostaliśmy wyróżnieni, otrzymując Najwyższy Wskaźnik Moralności Płatniczej przyznany przez firmę Euler Hermes. Mamy status Złotego Płatnika co stanowi najwyższą rekomendację dla naszej firmy. Również technicznie jesteśmy dobrze przygotowani, mamy trzy letnie doświadczenie w tym zakresie, stabilny zespół pracowników, posiadamy nowoczesne rozwiązania informatyczne z systemem EDI włącznie.

Jakieś nowe ciekawe projekty?

Chcemy  wprowadzić wspólną markę dla produktów dziecięcych. Produkty dla dzieci zawsze stanowią bardzo wrażliwy i wymagający rynek produktów ale tym samym niezwykle ważny dla oferty sklepów, mającym duży wpływ na ogólny obrót. 

Produkty dziecięce to bardzo trudny rynek.

Potwierdzam. Bardzo trudny i wymagający zarazem. Na pewno zaś produkty dla dzieci nie mogą być reprezentowane pod marką ekonomiczną. Planujemy zupełnie nową markę dla tej kategorii , wspólną dla wszystkich sieci i w bardzo dobrej jakości. Nad tym projektem pracujemy aktualnie z trzema agencjami.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • bombArdier 11.10.2016

    Ale przecież GH PL Plus ma własny NIP...

  • Marcin 09.10.2016

    Kompletna bzdura, jaka grupa zakupowa. nikt z powaznych firm nie chce sie nad tym nawet zastanawiac, przyjezdzaja dla grzecznosci. Jezeli nie ma jednego NIP dla wszystkich spólek to nie ma sensu w to inwestować. jak moja firma robi z Polomarketem 60 milionów zlotych a z Toapzem 4 to niech mnie polo zablokuje ze nic na grupie nie chce dac jak retro zsamego a odemnie 5,5 miliona ha,ha.
    powodzenia Panie Waldku.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.