24.01.2017/09:16

Walmart buduje największą prywatną „chmurę” danych na świecie

Walmart, największy detalista świata, prowadzący ponad 20 tys. sklepów w 28 krajach, buduje największą prywatną „chmurę” danych o rozmiarach ponad 40 petabajtów (40 mln gigabajtów). System umożliwia przetwarzanie 2,5 petabajtów danych na godzinę - informuje Bernard Marr, forbes.com

Aby sensownie wykorzystać tak wielkie dane do rozwiązywania konkretnych problemów firma stworzyła Data Café – supernowoczesny hub analityczny, zlokalizowany na terenie kwatery głównej koncernu w Bentonville, Arkansas. W tym miejscu ponad 200 strumieni danych wewnętrznych i zewnętrznych, w tym 40 petabajtów danych z bieżących transakcji, poddawanych jest obróbce, modelowaniu i obrazowaniu.

Różne zespoły pracowników mogą zgłaszać analitykom swoje problemy i obserwować na specjalnych panelach dotykowych, jak na ich oczach pojawiają się gotowe rozwiązania. Nowe narzędzie skróciło bowiem czas potrzebny na rozwiązywanie złożonych problemów biznesowych z tygodni do minut.

Jeśli potrzeba kilku tygodni czy miesiąca, aby rozwiązać jakiś problem ze sprzedażą, to ten miesiąc jest stracony. Jeśli ten sam problem można rozwiązać w 20 czy 30 minut, to dzięki temu firma oszczędza mnóstwo pieniędzy, bo nie traci przychodów przez długi czas. Na tym polega prawdziwa wartość naszej data café – wyjaśnia Naveen Peddamail, starszy analityk danych.

Możliwość przetwarzania ogromnej liczby sprawdzonych i pogrupowanych informacji powoduje, że niektóre problemy związane z prowadzeniem biznesu po prostu znikają. Przykładowo, jeden ze sklepów miał problem na dziale spożywczym. Sprzedaż jednej z katerogii nagle spadła. Analiza danych błyskawicznie ujawniła, że została popełniona omyłka przy kalkulacji cenowej – ceny tej grupy produktów zostały zawyżone, co zmniejszyło sprzedaż w niektórych sklepach

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • AnnaC 31.01.2017

    Firmy nawet nie widzą o istnieniu takich rozwiązań więc jak mają z nich korzystać? Trzeba o nich po prostu więcej pisać.

  • Karol 25.01.2017

    Potęga danych.... Ciekawe kiedy polskie firmy, a w szczególności sektor handlu hurtowego i detalicznego dojrzeje do takich rozwiązań i zacznie korzystać z nowoczesnych rozwiązań już dostępnych na rynku

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.