23.05.2018/09:24

Wartość handlu internetowego w Europie przekroczy 1 bilion euro

Najnowsze analizy wskazują, że w Europie kanał cyfrowy odegra istotną rolę w sprzedaży detalicznej o łącznej wartości szacowanej na 1 bilion euro. Na siedmiu wiodących rynkach europejskich łącznie 55 proc. sprzedaży detalicznej będzie miało miejsce online albo z wykorzystaniem mediów społecznościowych czy kanału mobilnego – sugeruje raport firmy Forrester pt. „Digital-Influenced Retail Sales Forecast, 2017 to 2022” (Prognoza dla sprzedaży detalicznej będącej pod wpływem digitalu).

Zgodnie z prognozą zawartą w raporcie, w 2022 r. 45 proc. europejskiej sprzedaży offline będzie podlegać wpływom kanałów cyfrowych. Prognozowany roczny wzrost wartości takiej sprzedaży pomiędzy latami 2017 a 2022 to 7,5 proc. CAGR.

– Już teraz blisko 75 proc. dorosłych konsumentów z siedmiu głównych rynków Europy dokonuje zakupów online lub korzysta z Internetu do wyszukiwania i porównywania produktów. Znaczenie kanału online stale rośnie. Prognozujemy, że w 2022 r. 55 proc. zakupów detalicznych w krajach UE-7 dokonanych zostanie online lub z wykorzystaniem online. Łączna wartość tych transakcji już w 2021 r. przekroczy 1 bilion euro – wyjaśnia autor raportu Satish Meena.

Kluczowymi czynnikami, zwiększającymi wpływ kanału cyfrowego na sprzedaż detaliczną są: rosnące wykorzystanie smartfonów i tabletów, rozwój platform sprzedażowych typu marketplace oraz upowszechnienie się reklamy online. Same tylko urządzenia mobilne wpływały w 2017 r. na sprzedaż detaliczną o łącznej wartości 306 mld euro, a w 2022 r. ten wskaźnik wzrośnie do ok. 620 mld euro.

Raport sugeruje, że rosnąć będzie rola Amazona, jako dostarczyciela oferty oraz głównego źródła informacji na każdym etapie procesu zakupowego, w miarę jak firma ta będzie umacniać swoją pozycję w handlu głosowym (voice commerce). Autorzy wskazują także na rosnący wpływ platform marketplace na sprzedaż offline.

– Amazon zamierza wykorzystać swoją potęgę do budowy własnego biznesu, opartego na reklamie powiązanej z wyszukiwarkami produktów, a detaliści będą coraz więcej środków na reklamę alokować w Amazonie – podsumowują autorzy raportu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Marek 26.05.2018

    A u nas hale i targowiska....

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.