03.10.2016/09:56

Wegetarianizm przestał być chwilową modą. Wywiad z prezesem ZM Silesia

Wegetarianizm nie jest już chwilową modą, tylko sposobem na zdrowy styl życia. Mamy dokładnie przemyślaną strategię sprzedaży produktów zastępujących mięso, które wprowadzamy do sklepów pod marką BeVege – mówi Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia portalowi wiadomoscihandlowe.pl.

Dlaczego ZM Silesia wprowadziła do asortymentu produkty bezmięsne?
Decyzja zapadła na początku tego roku. Głowną przesłanką do rozpoczęcia produkcji wyrobów wegetariańskich pod marką BeVege były trendy żywieniowe, które obserwujemy na rynkach zagranicznych, szczególnie w Niemczech. W ciągu ostatnich dwóch lat półka z produktami dla wegetarian mocno się powiększyła. Naszym celem było stworzenie szerokiej oferty produktów, których podstawową bazą surowcową nie będzie białko sojowe, ponieważ takie produkty są już na rynku i zdaniem konsumentów są niesmaczne. Fakt, że ktoś nie je mięsa wcale nie oznacza, że nie ma smaku. Produkty BeVege w większości są oparte na bazie białka jaja kurzego, białkach mleka i białku grochu. Według FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa) białko jaja kurzego jest wzorcowym źródłem białek, występującym naturalne w żywności. Zależało nam, aby z produktów wyeliminować barwniki, glutaminian monosodowy, fosforany oraz, w miarę możliwości, także gluten. W wyniku kilkumiesięcznej pracy powstało 11 produktów, które są w sprzedaży od końca sierpnia.

Dlaczego firmy mięsne rozszerzają ofertę o takie wyroby?
Do produkcji wyrobów wegetariańskich wykorzystuje się takie same technologie produkcji jak do przetworów mięsnych – surowiec trzeba wymieszać, nadziać lub zmielić, sparzyć lub uwędzić, a następnie zapakować. Mamy duży zakład, dysponujemy powierzchnią 8 hektarów. Mamy więc miejsce i możliwości, aby takiej produkcji sprostać.

Do kogo są skierowane te produkty?
Przede wszystkim do wegetarian, fleksigarian oraz konsumentów, którzy chcą spróbować produktów innych, oryginalnych. Mamy produkty bezglutenowe, które sprawdzą się w diecie osób chorych na celiakię czy cierpiących na nietolerancję na gluten. Mamy produkty dla wegetarian, na bazie białka jaja kurzego, grochu, czyli produktów bogatych w białko. Weganie, którzy eliminują z diety wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego, ale również ze wszystkich innych aspektów życia, mogą spróbować pasty BeVege. Receptura pasty pomidorowo paprykowej opiera się na suszonych warzywach i ziarnach słonecznika.  

W jakim miejscu w sklepie należy je umieszczać produkty bezmięsne?
Ekspozycja produktów wegetariańskich powoli się kształtuje. Produkty suche, niewymagające chłodzenia już od dłuższego czasu mają swoją półkę w dziale określanym jako zdrowa żywność – można tam znaleźć także produkty bio czy też ofertę bezglutenową. Inaczej sprawa wygląda w przypadku lad chłodzonych. Do tej pory można było znaleźć przede wszystkim produkty marki Polsoja, które najczęściej zajmowały miejsce w ladach niedaleko tofu, nabiału czy dań gotowych. Myślę, że to tylko kwestia czasu, aż produkty vege będą miały dokładnie określone miejsce na półkach, z widoczną komunikacją. Przygotowaliśmy szeroki zestaw materiałów POS, z których klienci będą mogli wybrać te, które najlepiej sprawdzą się w ich placówkach. Ważne jest bowiem, aby takie produkty wyraźnie oznaczyć w sklepach, powinny być widoczne z daleka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.