24.05.2022 / 06:30
StoryEditor

Rusza Retail Trends 2022! Porozmawiamy o trendach, które na zawsze zmienią sektor FMCG i handel detaliczny

Retail Trends 2022 - tego wydarzenia nie możesz przegapić! (mat. własne)
Już dzisiaj w DoubleTree by Hilton w Warszawie rusza RETAIL TRENDS 2022 - wydarzenie, które po raz pierwszy łączy w jednym miejscu i czasie doskonale znane Kongres Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej. Organizatorem wydarzenia jest Wydawnictwo Gospodarcze - wydawca m.in. portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl.

Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branża FMCG oraz kosmetyczna dzielić się będzie doświadczeniami oraz czerpać inspiracje. Chcemy także zaoferować znacznie więcej możliwości do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które zdecydują się na udział w wydarzeniu.

Kongres Retail Trends 2022 ma nie tylko zaprezentować najważniejsze i najciekawsze trendy kształtujące handel, przemysł i konsumenta, ale przede wszystkim wskazać, jak będą ewoluowały wyzwania stojące przed sektorem FMCG i kosmetycznym.

Każda edycja gromadzi kluczowe postaci polskiego rynku retail, FMCG i beauty. Nie tylko wśród prelegentów znajdują się uznani menadżerowie, eksperci, naukowcy i praktycy biznesu, którzy spotykają się, aby wymienić się wiedzą i doświadczeniami. To doskonała okazja, aby spotkać się z nimi, zaprezentować swoje produkty i usługi czy nawiązać kontakty, które mogą zaowocować w przyszłości.

Retail Trends to podwójna dawka wiedzy o rynku. Spojrzymy na niego całościowo, zarówno na doświadczenia największych sieci handlowych, jak i przez pryzmat mniejszych sklepów.

Kongres Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej zawsze gromadziły doskonałych ekspertów, którzy pomagali orientować się w sytuacji na rynku FMCG czy beauty. W tym roku, zgodnie z nazwą Retail Trends chcemy jeszcze mocniej skupić się na trendach i tych czynnikach, które będą kształtowały rynek w 2022 roku i później.

Sieci handlowe, firmy hurtowe i dostawcy, którzy nie uwzględnią w swej strategiach transformacji cyfrowej, środowiskowej i asortymentowej, a także kluczowych trendów rynkowych skazują się na marginalizację i przegraną. Nowa postpandemiczna rzeczywistość, innowacyjne modele biznesowe, błyskawiczne zmiany zachowań i potrzeb konsumentów redefiniują nie tylko teraźniejszość, ale także przyszłość sektora FMCG, wprowadzając zasady, które muszą brać pod uwagę wszyscy przedsiębiorcy.

Kongres Retail Trends 2022 ma nie tylko zaprezentować najważniejsze i najciekawsze trendy kształtujące handel, przemysł i konsumenta, ale przede wszystkim wskazać, jak będą ewoluowały wyzwania stojące przed sektorem FMCG i firmami dystrybucyjnymi. Goście zaproszeni na to wydarzenie postarają się odpowiedzieć na kluczowe pytania nurtujące przedstawicieli branży.

Program ramowy - Kongres Rynku FMCG 2022 (w ramach RETAIL TRENDS 2022):

SESJA INAUGURACYJNA

  • Rynek FMCG AD 2022. Perspektywy i kluczowe trendy
  • More than a retailer. Modele biznesowe przyszłości
  • Codziennie niskie ceny w czasach galopującej inflacji

DEBATA: Rozgryźć „nowego” konsumenta

  • Dyskonty przejmują rynek FMCG – scenariusze, prognozy, konsekwencje
  • Nowe strategie dostawców i dystrybutorów FMCG
  • Odpowiedzialność – jedyna właściwa strategia dla handlu

 

STRATEGICZNE TRENDY W HANDLU

DEBATA: El Jefe! Klient w centrum strategii firmy

  • Hybrydowy handel detaliczny
  • Lojalność czy miłość? Co lepiej działa na konsumenta?
  • Budowanie wielokanałowego doświadczenia zakupowego w handlu

DEBATA: Atrakcyjny pracodawca

  • Gender Gap w handlu. Kobiety w sektorze FMCG
  • Handel i przemysł pod presją kosztów – strategie i możliwości
  • Transformacja energetyczna w handlu i sektorze FMCG

 

TRENDY W CYFRYZACJI i OSTATNIEJ MILI

DEBATA: Zakupy bez żadnych barier

  • Cyberbezpieczeństwo w handlu – kluczowe wyzwania i trendy
  • Metaverse – nowe technologie zmienią konsumenta i rynek detaliczny
  • Łańcuch dostaw skoncentrowany na konsumencie
  • Mobile rulez! Aplikacje napędzają rozwój rynku
  • Maszyny do odbioru e-zakupów – czy już czas na foodomaty!?
  • Płatności – technologie budują doświadczenie zakupowe w handlu
  • Social commerce i live streaming – perspektywy rozwoju

 

TRENDY W FORMATACH HANDLOWYCH

DEBATA: Convenience. Nieważny jest format i kanał, ważna jest wygoda!

  • Rynek q-commerce i food delivery – perspektywy rozwoju
  • Travel retail – nowa rzeczywistość, nowa strategia, nowe możliwości
  • Handel w Polsce musi wynaleźć supermarket na nowo

DEBATA: Rynek e-grocery – nowe czasy, nowe wyzwania

  • Doświadczenie zakupowe nową walutą w online i offline
  • Czy sieci handlowe będą nadal inwestować w placówki fizyczne?
  • Generatory dodatkowego ruchu w sklepie. Jak przyciągnąć klienta?

 

TRENDY KONSUMENCKIE

DEBATA: Strategie asortymentowe. Sklepowe półki w erze pandemii i niestabilnych dostaw

  • Konsument – w jakim jest nastroju, czego oczekuje i jak będzie kupował?
  • Marki własne i własne brandy – kierunki perspektywy i rozwoju rynku
  • Home Office, czyli jak pandemia zmieni rynek produktów convenience
  • Gwarancja jakości produktów w obliczu presji rosnących cen surowców
  • Elastyczne strategie cenowe. Co jest w stanie zaakceptować konsument?
  • Roślinna rewolucja czai się za rogiem
  • Rynek produktów bio. Bliżej natury, bliżej konsumenta?

 

Program ramowy - Forum Branży Kosmetycznej 2022 (w ramach RETAIL TRENDS 2022):

  • Rynek kosmetyczny w covidowej rzeczywistości – stan obecny i prognozy
  • Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny
  • Eksport kosmetyków – kierunki, szanse i zagrożenia dla polskich firm

DEBATA: Główne wyzwania dla branży kosmetycznej, producentów i handlu, w perspektywie 2025 roku

  • Polacy a kosmetyki – postawy konsumenckie i oczekiwania wobec marek
  • Fraudy i kradzież tożsamości marek – narastający problem w transakcjach międzynarodowych. Jak się zabezpieczyć?

 

DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistka i zarządzanie półką i zapasami

DEBATA: Prośrodowiskowe działania producentów i handlu – korzyści ze współdziałania

  • Rynek kosmetyków naturalnych – rozwój segmentu, oczekiwania konsumentów, regulacje rynkowe
  • Naturalne surowce w produkcji kosmetyków i składniki, które muszą zniknąć z rynku
  • Ekologiczne trendy w opakowaniach kosmetyków
  • Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż
  • Jak pracować z blogerami i odpowiedzialnie budować marketing w mediach społecznościowych?
  • Influencer marketing a prawo – uważaj na kryptoreklamę, odpowiedzialność twórców a odpowiedzialność marek
  • Klient w centrum uwagi – prosumenckie inicjatywy i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych

Wszystkie informacje dostępne są na stronie wydarzenia: www.retailtrends.pl.

Lista partnerów kongresu Retail Trends 2022 (mat. własne)

 

21.04.2024 / 21:23
StoryEditor
Paczkomaty InPost w szpitalach. Firma Rafała Brzoski identyfikuje i wypełnia kolejne nisze rynkowe
Paczkomaty InPost w szpitalach, fot. Inpost
Od kilku miesięcy paczkomaty Inpostu działają na lotniskach, teraz operator wprowadza swoje maszyny do szpitali. Pierwsze automaty paczkowe trafiły do Centrum Zdrowia Dziecka, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, Narodowego Instytutu Onkologii w Gliwicach oraz Szpitala Świętej Trójcy w Płocku. Paczkomat zostanie również zainstalowany w Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim.

Grupa InPost, podkreśla, że bliscy pacjentów będą mogli teraz nadać przesyłki do szpitalnego urządzenia, gdy nie są w stanie odwiedzić chorego osobiście. Paczkomaty zostaną równ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.04.2024 / 08:46
StoryEditor
Rynek produktów premium nie tak odporny na zawirowania jak się wydawało? Konsumenci wolą tańsze produkty
94 proc. Polaków zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe z uwagi na konieczność oszczędzania (fot. Shutterstock)
Choć rynek produktów premium okazał się być odporny na zawirowania ostatnich lat, to jego przyszłość jest niepewna. Z raportu przygotowanego przez agencję NIQ wynika, że 94 proc. Polaków zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe z uwagi na konieczność oszczędzania.

Zgodnie z danymi agencji NIQ, 42 proc. Polaków ma poczucie, że ich sytuacja finansowa jest gorsza w porównaniu do roku poprzedniego. Takie samo zdanie wyraża 41 proc. Eur...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. kwiecień 2024 02:36