24.05.2022 / 06:30
StoryEditor

Rusza Retail Trends 2022! Porozmawiamy o trendach, które na zawsze zmienią sektor FMCG i handel detaliczny

Retail Trends 2022 - tego wydarzenia nie możesz przegapić! (mat. własne)
Już dzisiaj w DoubleTree by Hilton w Warszawie rusza RETAIL TRENDS 2022 - wydarzenie, które po raz pierwszy łączy w jednym miejscu i czasie doskonale znane Kongres Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej. Organizatorem wydarzenia jest Wydawnictwo Gospodarcze - wydawca m.in. portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl.

Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branża FMCG oraz kosmetyczna dzielić się będzie doświadczeniami oraz czerpać inspiracje. Chcemy także zaoferować znacznie więcej możliwości do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które zdecydują się na udział w wydarzeniu.

Kongres Retail Trends 2022 ma nie tylko zaprezentować najważniejsze i najciekawsze trendy kształtujące handel, przemysł i konsumenta, ale przede wszystkim wskazać, jak będą ewoluowały wyzwania stojące przed sektorem FMCG i kosmetycznym.

Każda edycja gromadzi kluczowe postaci polskiego rynku retail, FMCG i beauty. Nie tylko wśród prelegentów znajdują się uznani menadżerowie, eksperci, naukowcy i praktycy biznesu, którzy spotykają się, aby wymienić się wiedzą i doświadczeniami. To doskonała okazja, aby spotkać się z nimi, zaprezentować swoje produkty i usługi czy nawiązać kontakty, które mogą zaowocować w przyszłości.

Retail Trends to podwójna dawka wiedzy o rynku. Spojrzymy na niego całościowo, zarówno na doświadczenia największych sieci handlowych, jak i przez pryzmat mniejszych sklepów.

Kongres Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej zawsze gromadziły doskonałych ekspertów, którzy pomagali orientować się w sytuacji na rynku FMCG czy beauty. W tym roku, zgodnie z nazwą Retail Trends chcemy jeszcze mocniej skupić się na trendach i tych czynnikach, które będą kształtowały rynek w 2022 roku i później.

Sieci handlowe, firmy hurtowe i dostawcy, którzy nie uwzględnią w swej strategiach transformacji cyfrowej, środowiskowej i asortymentowej, a także kluczowych trendów rynkowych skazują się na marginalizację i przegraną. Nowa postpandemiczna rzeczywistość, innowacyjne modele biznesowe, błyskawiczne zmiany zachowań i potrzeb konsumentów redefiniują nie tylko teraźniejszość, ale także przyszłość sektora FMCG, wprowadzając zasady, które muszą brać pod uwagę wszyscy przedsiębiorcy.

Kongres Retail Trends 2022 ma nie tylko zaprezentować najważniejsze i najciekawsze trendy kształtujące handel, przemysł i konsumenta, ale przede wszystkim wskazać, jak będą ewoluowały wyzwania stojące przed sektorem FMCG i firmami dystrybucyjnymi. Goście zaproszeni na to wydarzenie postarają się odpowiedzieć na kluczowe pytania nurtujące przedstawicieli branży.

Program ramowy - Kongres Rynku FMCG 2022 (w ramach RETAIL TRENDS 2022):

SESJA INAUGURACYJNA

  • Rynek FMCG AD 2022. Perspektywy i kluczowe trendy
  • More than a retailer. Modele biznesowe przyszłości
  • Codziennie niskie ceny w czasach galopującej inflacji

DEBATA: Rozgryźć „nowego” konsumenta

  • Dyskonty przejmują rynek FMCG – scenariusze, prognozy, konsekwencje
  • Nowe strategie dostawców i dystrybutorów FMCG
  • Odpowiedzialność – jedyna właściwa strategia dla handlu

 

STRATEGICZNE TRENDY W HANDLU

DEBATA: El Jefe! Klient w centrum strategii firmy

  • Hybrydowy handel detaliczny
  • Lojalność czy miłość? Co lepiej działa na konsumenta?
  • Budowanie wielokanałowego doświadczenia zakupowego w handlu

DEBATA: Atrakcyjny pracodawca

  • Gender Gap w handlu. Kobiety w sektorze FMCG
  • Handel i przemysł pod presją kosztów – strategie i możliwości
  • Transformacja energetyczna w handlu i sektorze FMCG

 

TRENDY W CYFRYZACJI i OSTATNIEJ MILI

DEBATA: Zakupy bez żadnych barier

  • Cyberbezpieczeństwo w handlu – kluczowe wyzwania i trendy
  • Metaverse – nowe technologie zmienią konsumenta i rynek detaliczny
  • Łańcuch dostaw skoncentrowany na konsumencie
  • Mobile rulez! Aplikacje napędzają rozwój rynku
  • Maszyny do odbioru e-zakupów – czy już czas na foodomaty!?
  • Płatności – technologie budują doświadczenie zakupowe w handlu
  • Social commerce i live streaming – perspektywy rozwoju

 

TRENDY W FORMATACH HANDLOWYCH

DEBATA: Convenience. Nieważny jest format i kanał, ważna jest wygoda!

  • Rynek q-commerce i food delivery – perspektywy rozwoju
  • Travel retail – nowa rzeczywistość, nowa strategia, nowe możliwości
  • Handel w Polsce musi wynaleźć supermarket na nowo

DEBATA: Rynek e-grocery – nowe czasy, nowe wyzwania

  • Doświadczenie zakupowe nową walutą w online i offline
  • Czy sieci handlowe będą nadal inwestować w placówki fizyczne?
  • Generatory dodatkowego ruchu w sklepie. Jak przyciągnąć klienta?

 

TRENDY KONSUMENCKIE

DEBATA: Strategie asortymentowe. Sklepowe półki w erze pandemii i niestabilnych dostaw

  • Konsument – w jakim jest nastroju, czego oczekuje i jak będzie kupował?
  • Marki własne i własne brandy – kierunki perspektywy i rozwoju rynku
  • Home Office, czyli jak pandemia zmieni rynek produktów convenience
  • Gwarancja jakości produktów w obliczu presji rosnących cen surowców
  • Elastyczne strategie cenowe. Co jest w stanie zaakceptować konsument?
  • Roślinna rewolucja czai się za rogiem
  • Rynek produktów bio. Bliżej natury, bliżej konsumenta?

 

Program ramowy - Forum Branży Kosmetycznej 2022 (w ramach RETAIL TRENDS 2022):

  • Rynek kosmetyczny w covidowej rzeczywistości – stan obecny i prognozy
  • Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny
  • Eksport kosmetyków – kierunki, szanse i zagrożenia dla polskich firm

DEBATA: Główne wyzwania dla branży kosmetycznej, producentów i handlu, w perspektywie 2025 roku

  • Polacy a kosmetyki – postawy konsumenckie i oczekiwania wobec marek
  • Fraudy i kradzież tożsamości marek – narastający problem w transakcjach międzynarodowych. Jak się zabezpieczyć?

 

DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistka i zarządzanie półką i zapasami

DEBATA: Prośrodowiskowe działania producentów i handlu – korzyści ze współdziałania

  • Rynek kosmetyków naturalnych – rozwój segmentu, oczekiwania konsumentów, regulacje rynkowe
  • Naturalne surowce w produkcji kosmetyków i składniki, które muszą zniknąć z rynku
  • Ekologiczne trendy w opakowaniach kosmetyków
  • Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż
  • Jak pracować z blogerami i odpowiedzialnie budować marketing w mediach społecznościowych?
  • Influencer marketing a prawo – uważaj na kryptoreklamę, odpowiedzialność twórców a odpowiedzialność marek
  • Klient w centrum uwagi – prosumenckie inicjatywy i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych

Wszystkie informacje dostępne są na stronie wydarzenia: www.retailtrends.pl.

Lista partnerów kongresu Retail Trends 2022 (mat. własne)

 

29.04.2025 / 12:32
StoryEditor
Mateusz Nosarzewski, franczyzobiorca Żabki: każdego dnia mam możliwość udoskonalania siebie
Mateusz Nosarzewski - franczyzobiorca Żabki, ambasador marki i członek Rady Franczyzobiorców (fot. Materiały Prasowe)

Jeszcze kilkanaście lat temu, osoby wychodzące na rynek pracy, kojarzyły zakładanie własnej firmy z dużym wkładem finansowym, jeszcze większym ryzykiem niepowodzenia oraz brakiem życia prywatnego. Aktualnie sytuacja wygląda znacznie inaczej. Młodzi ludzie chętniej otwierają jednoosobowe działalności gospodarcze, czerpiąc z tego sporą satysfakcję i widząc w tym świetlaną przyszłość. Coraz częściej wybierają też model franczyzowy, łącząc zamiłowanie do biznesu ze wsparciem operatora, oferującym całą gamę gotowych rozwiązań. Wśród tych, którzy obrali ten zawodowy kierunek jest Mateusz Nosarzewski - franczyzobiorca Żabki, ambasador marki i członek Rady Franczyzobiorców.

Żabka to największa franczyzowa sieć sklepów spożywczych w Polsce. Obecnie na terenie naszego kraju znajduje się ich ponad 11 tysięcy. Z danych przekazanych nam przez popularną ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2025 / 11:57
StoryEditor
Jakie są wymogi banków wobec właścicieli obiektów handlowych? Bez ESG bęzie trudno o kredyt
Odwiedzalność centrów handlowych maleje – według ostatnich dostępnych danych Proxi.cloud za 2024 rok ruch w centrach i galeriach handlowych spadł o blisko -3,5 proc. w porównaniu z rokiem 2023 (fot. MondayNews)

Banki w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) nie straciły apetytu na finansowanie nieruchomości komercyjnych. Zmieniły się jednak strategie kredytowe – szczególnie dla polskich, czeskich i węgierskich banków niespełnienie kryteriów ESG może być przyczyną odmowy udzielenia kredytu.

Zgodnie z raportem KPMG pt. „Property Lending Barometer 2024” banki w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) nie straciły apetytu na finansowanie nieruchomości komercyjnych. Zmieni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 10:00