27.10.2020/15:09

Wiadomości Handlowe: 200 wydań dla Was. Stwórzmy wspólnie Fotografię Polskiego Handlu AD 2020!

Następne wydanie "Wiadomości Handlowych" będzie szczególne. Chcemy uczcić w wyjątkowy sposób dwusetny numer naszego miesięcznika. Dlatego prosimy Was, drodzy Czytelnicy, o przesyłanie na adres sklepy@wiadomoscihandlowe.pl Waszych zdjęć w Waszych sklepach – pokażcie jak profesjonalne i z pomysłem prowadzicie swoje sklepy! Stwórzmy wspólnie Fotografię Polskiego Handlu AD 2020! Na zdjęcia czekamy do 20 listopada br. Z góry wszystkim dziękujemy!

Za niewiele ponad rok Wydawnictwo Gospodarcze będzie świętować 20-lecie istnienia. Jak dziś pamiętam, gdy w ciasnej, ale klimatycznej kawalerce na Starym Mieście przygotowywaliśmy pierwsze numery "Wiadomości Handlowych". Zupełnie inaczej się wtedy pracowało, czas płynął jakby wolniej, podobnie powolny był internet. Połączenie oczywiście przez modem – gdy ktoś chciał wejść do sieci musiał… odłączyć telefon, a w zasadzie telefax.

Polska i świat były w 2002 i 2003 roku inne niż dziś. Zakończyliśmy negocjacje akcesyjne z Unią Europejską. Nasi piloci nie mogli doczekać się na myśliwce F-16, które zwyciężyły w przetargu na samolot wielozadaniowy dla polskiej armii. Adam Małysz zdobył w Salt Lake City pierwsze od czasów Wojciech Fortuny medale dla Polski w zimowych igrzyskach olimpijskich. No i oczywiście nikt nie znał… koronawirusa SARS-CoV-2 i skutków wiążących się z jego pandemią.

A w handlu? Nielsen raportował, że liczba sklepów spożywczych spadła do 112,8 tys. Co piąte znajdujące się wówczas w budowie centrum handlowe w Europie powstawało w Polsce. Lubelska hurtownia Eldorado, pod wodzą Artura Kawy, planowała w połowie 2003 roku otworzenie do jego końca 8-10 nowych supermarketów Stokrotka i 50-70 sklepów Groszek. Holenderski Ahold rozwijał projekt supermarketów Albert, o połowę mniejszych niż należące również do niego hipermarkety Hypernova. Zawiązywała się Warszawska Grupa Supermarketów, protoplasta dzisiejszej Polskiej Grupy Supermarketów, operatora sieci Top Market.

Właściciele Bomi zapewniali, że nie boją się konkurencji zachodnich hipermarketów. Sieć DC z Krosna, której współwłaścicielem był Marek Stodółka, liczyła aż 120 sklepów na Podkarpaciu i w Małopolsce. Wszyscy zachwycali się takimi nowinkami, jak poczta pneumatyczna, z której pomocą kasjerki przesyłały utarg z kas, bo przecież niepodzielnie królowała gotówka. Z kolei sieć polskich sklepów spożywczych Dino, której właścicielem były Zakłady Mięsne Biernacki z Jarocina, zapowiadała powiększenie stanu posiadania do końca 2003 roku z 26 do 50 placówek handlowych. Właściciel Dino, dziś jeden z najbogatszych Polaków, nie był zainteresowany współpracą z innymi podmiotami, chciał rozwijać swój biznes samodzielnie – głównie w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku.

W 2020 roku handel w Polsce znajduje się w zupełnie innym miejscu niż wtedy. Abstrahuję od covidowej rzeczywistości, w której przyszło nam żyć i prowadzić działalność gospodarczą – bo koronawirusa wcześniej, czy później pokonamy, wcześniej czy później wyjdziemy też z kryzysu gospodarczego, który coraz wyraźniej rysuje się na horyzoncie. Zobaczmy jak długą drogę przeszliśmy przez te dwie dekady, jak niesamowicie urosły, rozwinęły się i sprofesjonalizowały swoje biznesy rodzime firmy producenckie, dystrybucyjne i handlowe. Naprawdę, jest z czego być dumnym!

"Wiadomości Handlowe" zawsze starały się być jak najbliżej ludzi handlu, podejmowaliśmy interwencje w ważnych dla Was sprawach, działaliśmy na rzecz promowania Waszych biznesów, tworzyliśmy warunki do nawiązywania relacji biznesowych pomiędzy producentami a handlem. To dla Was powstały setki tysięcy artykułów szkoleniowych i analiz, dla Was stworzyliśmy największy na rynku i prężnie rozwijający się portal branżowy – wiadomoscihandlowe.pl – źródło rzetelnych i unikalnych informacji z sektora handlu i dystrybucji FMCG. Od 13 lat organizujemy również prestiżowe konkursy Market Roku i Drogeria Roku, które promują najlepsze sklepy oraz najlepsze sieci handlowe w Polsce. Jesteśmy także organizatorem badań konsumenckich Najlepszy Produkt, Ulubiona Marka oraz Perły Rynku FMCG i Perły Regionu.

Przed całym rynkiem trudniejsze miesiące, związane nie tylko z pandemią i jej wpływem na sektor handlu, ale generalnie z wyzwaniami, które stawia rynek pracy, rozwój technologiczny, demografia itd. Trzymajmy się razem w kolejnych latach, wspierajmy się, inspirujmy – wspólnie będzie nam łatwiej stawiać czoła przeciwnościom!

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • ewa76 27.10.2020

    Sto lat dla WH i wh.pl!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także