16.08.2016/13:32

Wiceprezes Cedrobu: Nie wykluczamy przejęć

Każdy rynek ma swoją specyfikę. Musimy zaakceptować zastane realia, konkurencję i sposoby walki o klienta. Stale poszukujemy partnerów biznesowych i nowych możliwości - podkreśla w rozmowie z magazynem Wiadomości Handlowe Włodzimierz Bartkowski, wiceprezes Grupy Cedrob.

W zeszłym roku Cedrob zapowiadał, że w ciągu najbliższych pięciu lat przeznaczy na inwestycje około 200 mln zł. Czy podtrzymuje Pan tą deklarację?

Prowadzone przez nas działania mają na celu rozszerzenie działalności, dywersyfikację usług i zapewnienie samowystarczalności w obrębie Grupy Cedrob. Szukamy możliwości inwestycyjnych nie tylko w dobrze nam sektorach, ale również w pokrewnych branżach. W czerwcu zakończyliśmy kilka ważnych dla firmy inwestycji: budowę Wytwórni Pasz w Rypinie, rozbudowę Wylęgarni Piskląt w Skarżynku i Ubojni Drobiu Ujazdówek 2. W latach 2016-2020 zamierzamy przeznaczyć na rozwój około 280 mln zł. Pieniądze na nowe zadania będą pochodzić w dużej mierze z nadwyżki finansowej wypracowanej w minionych latach.

Budujecie również centrum handlowe w Ciechanowie.

Tak, ale nie chcielibyśmy zdradzać szczegółów nowej inwestycji. Jest ona na etapie wstępnych planów i projektów. Mogę tylko zapewnić, że będzie to nowoczesny kompleks budynków handlowych z parkingiem podziemnym i częścią rozrywkową.

Jak układa się współpraca Cedrobu z Gobarto, czyli do niedawna z PKM Duda?

Nie jest tajemnicą, że Cedrob posiada 66 proc. akcji Gobarto. Ściśle ze sobą współpracujemy. Dostarczamy Gobarto produkty drobiowe, które są następnie sprzedawane poprzez sieć sklepów należącą do tej spółki. Jest ona również odbiorcą pasz produkowanych w naszych wytwórniach. Z kolei Gobarto sprzedaje nam mięso potrzebne do produkcji wędlin.

Jak rozwija się sprzedaż na rynki zagraniczne?

Branża drobiarska wysuwa się na czoło całego sektora rolno-spożywczego, co niesie za sobą nowe możliwości. Polska dominuje na rynku europejskim zarówno jako producent, jak i eksporter mięsa drobiowego. Grupa Cedrob poza produkcją na rynek krajowy i europejski, zdobywa kolejne rynki poza Starym Kontynentem. W br. uzyskaliśmy uprawnienia do wysyłania produktów do RPA. Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie uda nam się to również w przypadku Chin. Oba te kierunki, a także Bliski Wschód, uważamy za najbardziej obiecujące.

W jaki sposób radzicie sobie z silną konkurencją?

Każdy rynek ma swoją specyfikę. Musimy zaakceptować zastane realia, konkurencję i sposoby walki o klienta. Stale poszukujemy partnerów biznesowych, nowych możliwości. Jesteśmy przekonani, że pozycja firmy będzie się stale umacniać. Naszą przewagą jest wysoka jakość polskiego drobiu i spełnianie najwyższych wymagań higieniczno-sanitarnych.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Kurka 21.08.2016

    Dobrze wywazona strategia i konsekwencja w dzialaniu! Reguly gry sa takie same dla wszystkich! Przewaga na kosztach super i bezpieczenstwie produktu. Podobnie jak usa.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.