Wiceprezes ZM Berger: Patriotyzm konsumencki nadal przybiera na sile
Polskość marki nie jest już odbierana negatywnie, jest wręcz przeciwnie. Patriotyzm konsumencki przejawia się także w skali mikro. Istnieje wyraźna tendencja do sięgania przez konsumentów po produkty regionalne – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Monika Berger, wiceprezes ds. handlu i marketingu Zakładów Mięsnych Berger.
Patriotyzm konsumencki umacnia się czy słabnie?
Znaczenie kraju pochodzenia produktu to wciąż aktualny i niezwykle istotny czynnik wpływający na decyzje zakupowe Polaków. Trend ten, obserwowany w naszym kraju od kilku lat, stale przybiera na sile. Bezpośrednio jest to związane ze wzrostem świadomości społecznej i chęcią poszerzania wiedzy w zakresie zdrowej żywności. Polskość marki nie jest już odbierana negatywnie, wręcz przeciwnie – świadczy o wysokiej jakości i daje poczucie, że wybieramy coś sprawdzonego.
Czy rośnie też zainteresowanie produktami regionalnymi i lokalnymi?
Tak, patriotyzm konsumencki przejawia się także w skali mikro. Istnieje wyraźna tendencja do sięgania przez konsumentów po produkty regionalne. Przywiązanie do tradycji danego regionu obserwujemy w naszych sklepach firmowych, które cieszą się dużą popularnością na Śląsku. Klienci chętnie sięgają po nasze regionalne wędliny i wyroby mięsne, bo znają ich pochodzenie i mają gwarancję, że otrzymują produkty prawdziwie śląskie. Tego rodzaju wyroby kojarzone są najczęściej z tradycją, świeżością oraz dobrym smakiem i aromatem.
Czy w przypadku rynku mięsa i wędlin patriotyzm zakupowy ma szczególne znaczenie?
Silny regionalny patriotyzm szczególnie widoczny jest w branży mięsnej i piekarniczej. Ma to istotne znaczenie biorąc pod uwagę preferencje żywnościowe Polaków - statystyczny Polak spożywa około 72 kg mięsa rocznie. Mamy też głęboko zakorzenioną tradycję, w ramach której mięso to po prostu podstawa żywienia, jego nieodłączny i najbardziej treściwy element. Co warto podkreślić, polskie wędliny oraz pieczywo uznawane są za bardzo smaczne nie tylko w naszym kraju, ale i za granicą, co podkreślają chociażby odwiedzający nasz kraj turyści.
1 komentarz
-
07.09.2018
Byłem bardzo dumny jak wczoraj jechałem polskim samochodem i rozmawiałem przez polską komórkę.