25.06.2020/09:39

Większość Polaków artykuły i odzież sportową woli kupować w sklepach stacjonarnych

Zdaniem autorów raportu we wszystkich przebadanych krajach materiały i procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe związane z artykułami sportowymi. – Jest to dość naturalne, gdyż zazwyczaj osoby uprawiające sport dbają nie tylko o swoje zdrowie, ale też o otoczenie, w którym żyją. Są to świadomi konsumenci, którzy dokonując zakupowych wyborów, zdają sobie sprawę, jaki mają one wpływ chociażby na środowisko – mówi Michał Pieprzny.

Największą uwagę na ten aspekt zwracają Austriacy, gdzie aż 63 proc. konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej nawet o 20 euro za produkty wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska. Z kolei najmniej chętni są Niemcy (49 proc.) oraz Francuzi (48 proc.). W Polsce odsetek respondentów, którzy byliby skłonni zapłacić więcej za artykuły i ubrania wykonane zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju wynosi 62,1 proc. Spośród krajów naszego regionu tylko nieco lepszy wynik (62,9 proc.) uzyskano w Rumunii. Średnia dla wszystkich badanych krajów wynosi niemal 57 proc.

Gdzie szukamy informacji i opinii na temat odzieży i artykułów sportowych? Polacy przede wszystkim w sieci. Dla ponad 54 proc. badanych źródłem są porównywarki cenowe. Jednocześnie niemal w tym samym stopniu polegamy na osobistych poleceniach. Z kolei na przykład Austriacy oraz w mniejszym stopniu Francuzi i Niemcy swoją wiedzę opierają na poleceniach sprzedawców w sklepach stacjonarnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.