16.03.2021/13:29

To Deli2.pl stoi za akcją billboardową "wymierzoną" w Lidla [NASZ NEWS]

To sklep internetowy Deli2.pl - należący do Tower Investments - zainicjował akcję billboardową "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu" - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. W rozmowie z naszym portalem prezes Tower Investments Bartosz Kazimierczuk zdradza, skąd wziął się pomysł na kampanię, jakie były jej cele i skąd taka, a nie inna forma.

Czy to prawda, że to Tower Investments i jego e-sklep Deli2.pl stoją za kampanią billboardową "wymierzoną" w Lidla?

Kampania nie jest wymierzona w Lidla, natomiast prawdą jest, że Deli2 jest autorem tych treści.

Lidl już o tym wie?

Nie sądzę, ponieważ nie spotkaliśmy się jak dotąd z żadną reakcją sieci skierowaną pod naszym adresem.

Bartosz Kazimierczuk, prezes Tower Investments (materiały prasowe)

Jak długo pierwotnie planowaliście utrzymać w tajemnicy, że jesteście pomysłodawcą tej kampanii?

Miało to potrwać przez tydzień.

Tymczasem kampania trwa od dwóch dni, a bannery – czy przynajmniej część z nich - już znikają z ulic Warszawy. Czy prawnicy nie ostrzegali państwa, że tak może się to skończyć?

Owszem, ostrzegali nas, że może nastąpić reakcja Lidla, natomiast nie spodziewaliśmy się, że operatorzy outdoorowi zostaną poddani tak silnej presji ze strony tej sieci. Słyszałem nawet o groźbach zerwania relacji handlowych. Reakcja Lidla była natychmiastowa.

Dlaczego to Lidl znalazł się "na celowniku" Deli2.pl, a nie np. Biedronka, Carrefour czy opuszczające Polskę Tesco? Przypadkowo padło akurat na tę sieć?

To nie był przypadek. Inspiracją dla tej kampanii był sam Lidl. Żadna inna sieć nie zbudowała do tej pory swojego przekazu reklamowego, nadużywając tak mocno tematu troski o zdrowie klientów. Wypisałem sobie hasła reklamowe z ostatnich kampanii reklamowych Lidla: „Misja zdrowie. Staraj się unikać zatłoczonych miejsc”, „Łączymy siły w walce o zdrowsze i dłuższe życie”, „Podaruj zdrowie swoim najbliższym”. I najważniejsze: "zamawiaj bezpiecznie i wygodnie". To ostatnie hasło dotyczy akurat sklepu internetowego Lidla z artykułami przemysłowymi. Tak silny nacisk na aspekt zdrowia klientów stawia tylko Lidl. Spodziewałem się więc, że raczej poprze naszą akcję.

Ciężko liczyć na wsparcie Lidla, skoro na bannerach pojawiło się hasło: "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu".

Lidl reagując na billboardy użył stwierdzenia, że akcja jest czynem nieuczciwej konkurencji. Proszę mi powiedzieć, co jest nieuczciwego w namawianiu ludzi do pozostania w domu, kiedy wokół szaleje pandemia?

Lidl na pewno odpowie, że czynem nieuczciwej konkurencji jest posługiwanie się jego marką przez inny podmiot gospodarczy.

Być może, ale nie zmienia to faktu, że pozostanie w domu jest bezpieczniejsze, niż chodzenie po sklepach.

Interwencja Lidla w tej sprawie była błyskawiczna. Jak wynika z pana wypowiedzi, sieć nie odezwała się jeszcze do Tower Investments, lecz do właścicieli powierzchni billboardowych. Właściciele przestraszyli się pism, może telefonów od Lidla?

Tak. Dotarła do mnie kopia jednego z takich pism. To jest pismo bardzo jasno zastraszające te podmioty. Szczerze mówiąc, nie dziwię się reakcji właścicieli billboardów. Natomiast, czy to jest czyn niezgodny z prawem? Tu mam wątpliwości.

Ma pan wątpliwości? Spodziewałbym się odpowiedzi, że nie macie wątpliwości co do oceny prawnej swoich działań.

Nie mam wątpliwości co do tego, że akcja przeprowadzona została zgodnie z prawem. Mam natomiast wątpliwości, dlaczego takie a nie inne stwierdzenia padają z ust prawników Lidla.

Ile bannerów pojawiło się w Warszawie? Czy jakieś zostały wywieszone poza stolicą?

Te bannery pojawiły się w kilku miejscach w Warszawie, bodajże sześciu czy siedmiu. Większość z nich już zniknęła, a prawdopodobnie w najbliższych dniach albo znikną wszystkie, albo zostaną zastąpione już innym bannerem.

Zapytam wprost: nie obawiacie się pozwu ze strony Lidla?

Czy się obawiamy? Liczymy na to!

Ciąg dalszy wywiadu - na drugiej stronie.

Dodaj komentarz

7 komentarzy

  • Nicki 17.03.2021

    Miał nadzieję, że nachapią się na szumie, który miałby im zafundować Lidl. Bez klasy, bez pomysłu. Mam nadzieję, że ta sieć nie podejmie żadnych kroków i pan cwany rekin biznesu się zawiedzie. Po tym artykule czuję się zażenowana

  • Fan 17.03.2021

    Koleś jest moim nowym idolem. MISTRZ!

  • ktoś 17.03.2021

    Bardzo słaba akcja. Reklama porównawcza zrobiona z pomysłem jest jak najbardziej ok, ale nie taki badziew. Boksują bezpośrednio dużego gracza licząc że ktoś się zainteresuje i kilka artykułów za darmo pojawi się w necie. Mega słabe.

  • Amman 16.03.2021

    Strzelają sobie w stopę. Nie chodzi mi tylko o reakcję Lidla, ale i o reakcję klientów. Mamy w Polsce dość sporów, a tu ktoś na siłę próbuje stworzyć nowy i tylko czeka, żeby przeciwnik mu oddał. Słabe na maksa. Ja będę ten sklep omijał już z premedytacją.

  • Clickbajtowy reklamowy 16.03.2021

    >PAstafarianin - tak napisałem komentarz, i już chwila moment posterunkowy obrońca, a często godzinami komentarze nie są akceptowane albo całkowicie blokowane ;) Panie Autor proszę sobie wziąć do serca co napisałem wcześniej, dla dobra tego portalu.... mniej łapajklików więcej branżowej rzetelnej treści.

  • PAstafarianin 16.03.2021

    "Nie miałem racji, więc odwrócę kota ogonem i dołożę kilka bzdur, skoro nie mam argumentów" - to chyba podejście komentującego tutaj pana "Clikbajtowy reklamowy". Człowieku idź do szkoły i się naucz czytać ze zrozumieniem. Nie zgadłeś, że nie chodzi o Lidla i jeszcze burczałeś na ludzi, którzy nie podzielali twojego zdania. I chyba nie ogarniasz które wypowiedzi w wywiadzie są autora, a które rozmówcy. Pffff...

  • Clickbajtowy reklamowy 16.03.2021

    A w tamtym tekście pisałeś panie autor, że Lidl nic nie wie i nic go to nie obchodzi. A tu, że podejmuje kroki prawne - i ma racje, dziwne by było, gdyby tego nie zrobił. Panie autor naprawdę proszę mniej newsów takich które nabijają kliki a więcej rzeczowej branżowej treści. Na pewno to wpłynie na wizerunek portalu. Pozdrawiam szanowny panie ;) i nie rób z tego portalu (szkoda by było) śmieciowiska tj robi to większość portali informacyjnych w Polsce, i w których nikt nie odpowiada za marne, nic nie warte treści...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także