03.01.2019/09:58

Właściciel marki Reserved notuje rekordowe 8 mld zł przychodów ze sprzedaży

Według wstępnych skonsolidowanych danych finansowych za IV kwartał 2018 i za 2018 rok Grupa LPP – właściciel marek modowych Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay – osiągnęła w ub.r. przychody ze sprzedaży w wysokości 8.040 mln zł. To wzrost o 14 proc. w ujęciu rok do roku.

Zarząd LPP SA opublikował wstępne wybrane skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej LPP SA za IV kwartał 2018 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 2.366 mln PLN (wzrost o 10 proc. r/r). Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 1.415 mln PLN (wzrost o 13 proc. r/r). Zysk na działalności operacyjnej EBIT osiągnął wartość 420 mln PLN (wzrost o 12 proc. r/r). Przychody ze sprzedaży LFL w walutach lokalnych w IV kwartale 2018 roku wzrosły o 2,3 proc.

W ujęciu narastającym za 4 kwartały 2018 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 8.040 mln PLN (wzrost o 14 proc. r/r). Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 4.396 mln PLN (wzrost o 18 proc. r/r), natomiast zysk na działalności operacyjnej EBIT osiągnął wartość 743 mln PLN (wzrost o 28 proc. r/r). Przychody ze sprzedaży LFL w walutach lokalnych w 2018 roku wzrosły o 7,2 proc.

Powierzchnia handlowa na dzień 31 grudnia 2018 roku przekroczyła 1 mln mkw, co oznacza wzrost o 9 proc. r/r. Spółka informuje , że przedstawione dane finansowe są szacunkowe i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego GK LPP za 2018 rok, który będzie podlegać badaniu przez biegłego rewidenta.

Dodaj komentarz

9 komentarzy

  • Marcel 31.01.2019

    Ciężko zapracował na ten sukces i taki wynik. Gratulacje.

  • Brodacz 28.01.2019

    Ponad 1 mln mkw powierzchni handlowej jak na sklepy z odzieżą jednej marki to już robi wrażenie.

  • Szymi 18.01.2019

    Jeśli chodzi o polskie firmy to pozycja niezagrożona na naszym rynku. Nikt nie działa na taką skalę. Pozostaje przegonić zagraniczne siecówki. Na pewno kiedyś się uda.

  • paul 12.01.2019

    Nie biorąc pod uwagę produktów spożywczych, bo to znacznie mniejsza skala biznesu to Reserved jest obecnie największą polska marką odnoszącą sukcesy zagraniczne. Ogólna powierzchnia handlowa robi wrażenie.

  • Chrzan 07.01.2019

    Jak widać polska może mieć marki, które konkurują bez problemu z zagranicznymi. Żeby więcej polskich biznesmenów wierzyło w sukces swoich produktów na rynkach międzynarodowych to będzie dobrze. Nie mamy czego się wstydzić, a tutaj mamy tego żywy dowód.

  • naimad 04.01.2019

    Pięknie. Ważne, ze ekspansja zagraniczna przynosi efekty i spora część zysków pochodzi z rynków zagranicznych.

  • replay 04.01.2019

    Kolejny raz spółka zaskakuje, dawno nie było tak mocnego zawodnika na rynku odzieżowym.

  • Kuban 03.01.2019

    Pogratulować wyników. Można się uczyć rozwoju o nich.

  • albert 03.01.2019

    I tak dalej trzymać, wyniki dobre zważając na inwestycje jakie poczyniła spółka.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.