08.02.2020/15:15

Właściciel sieci Lidl i Kaufland włącza do swoich struktur dział odpowiedzialny za sprzedaż online

Dział Online spółki Lidl Digital będzie przyłączony bezpośrednio do Grupy Schwarz. Kierownictwo nad tym działem obejmie Rolf Schumann, dotychczasowy Chief Digital Officer w niemieckiej spółce, która jest właścicielem marketów Kaufland i Lidl. Może to oznaczać, że Kaufland, który do tej pory nie prowadził działalności e-commerce, zacznie sprzedawać online. 

Jak podaje lebensmittelzeitung.net, zmiana w zarządzaniu działem Online Lidl Digital nie jest czymś niezwykłym w ostatnich latach, ale teraz Grupa Schwarz przenosi dział odpowiedzialny za biznes online ze struktur Lidla spółki matki.  

Rolf Schumann, który jest odpowiedzialny za część cyfrową Grupy Schwarz jako Chief Digital Officer to były menedżer SAP. Odpowiada za działalność Lidl Digital, w tym tworzenie aplikacji i sklepy internetowe w sześciu krajach. Schumann podlega bezpośrednio dyrektorowi generalnemu grupy Klausowi Gehrigowi i Gerdowi Chrzanowskiemu, dyrektorowi generalnemu firmy Schwarz Services. Mówi się również, że Schumann będzie ściśle współpracować z tymczasowym dyrektorem generalnym Lidla Ignazio Paterno.

Decyzja o centralnym przyłączeniu działu z Lidl Digital do Grupy Schwarz i oddaniu go w ręce Schumanna ma konsekwencje dla struktur dyskontera. Członek zarządu Lidla, Tim Bork nie jest już  odpowiedzialny za biznes online, choć funkcję tę objął zaledwie kilka miesięcy temu. W przyszłości Bork ma ponownie skoncentrować się na swoim aktualnym dziale czyli na Nonfood International. 

Konsekwencje dla Kaufland Digital są niejasne. Pod koniec 2018 r. spółka już połączyła działy IT Lidl i Kaufland, które funkcjonują teraz pod nazwą Schwarz IT. Firma buduje obecnie nowy kampus w okolicach Stuttgartu dla ponad 3000 pracowników tego działu.

Na razie nie wiadomo, co ten krok oznacza dla siostrzanej firmy Kaufland. Dyskonter ma własny dział informatyczny, który jest jednak znacznie mniejszy niż odpowiednik Lidla i nie prowadzi żadnej działalności e-commerce. Działem, który rozwija między innymi aplikacje lojalnościowe dla klientów, zarządza Jens Rühle, były menedżer Rewe Digital.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.