05.01.2020/15:42

Właściciel sieci Media Expert zanotował 6,7 mld zł przychodów i 275 mln zysku. Koszty również poszły w górę

Grupa kapitałowa Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert osiągnęła w ostatnim roku finansowym 6,7 mld zł wpływów oraz 274,8 mln zł zysku. Sieć liczy obecnie 455 sklepów.

Wyniki podaje portal wirtualnemedia.pl. Do firmy Terg należy 13 spółek zależnych. To Media Expert, która  zajmuje się promocją i reklamą, Art-dom, która  importuje towary z Azji, przejęty na początku 2017 roku Astral zarządzający obecnie sklepami Media Expert na południu kraju oraz 10 pilotażowych spółek celowych, które mają na celu poprawę efektywności zarządzania siecią sprzedaży.

Jak podaje portal jednostkowo spółka Terg w roku finansowym od kwietnia ub.r. do marca br. zanotowała 6,62 mld zł przychodów, co wobec 5,69 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 16,2 proc. Do góry poszły m.in wpływy ze sprzedaży sprzętu elektronicznego (z 4,72 do 5,52 mld) oraz przychody ze sprzedaży usług, m.in. najmu, marketingu i pośrednictwa finansowego urosły z 679 do 707 mln zł. W obu tych przypadkach wzrosty zanotowały też podmioty związane ze spółką.

O 14,1 proc. wzrosły także koszty operacyjne spółki (z 5,5 do 6,28 mld zł). Terg zwiększył zatrudnienie i w ubiegłym roku wyniosło ono 8 319 pracowników, z czego 7 269 osób w sklepach, 1 013 w pionach administracyjnych, a 37 było na urlopach wychowawczych lub bezpłatnych. W całej grupie pracowało  8 682 osób, o 182 więcej niż rok wcześniej. Dokładnie o 204 wzrosła liczba pracowników w sklepach. Poza tym firma zwiększyła wydatki na wynagrodzenia z 461,19 do 534,33 mln zł, czyli o 15,9 proc. W górę poszły też koszty usług obcych -mz 478,48 do 547,48 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 70,01 do 77,58 mln zł.
Poprawiła się też rentowność firmy Terg. W ujęciu skonsolidowanym zysk operacyjny wyniósł 350,1 mln zł, a zysk netto - 274,85 mln zł.

Dodaj komentarz

14 komentarzy

  • Julia 23.02.2020

    Ja lubię ten sklep, ale dlatego że faktycznie te promocje są sensowne i opłaca się kupować.

  • serb 06.02.2020

    to jest dobra akcja i kusząca propozycja.

  • tik 05.02.2020

    teraz fajne mająto że połowe możńa zapłacić po pół roku.

  • as 05.02.2020

    byle z głową, ale co do me to tam zawsze są jakies promki.

  • jengo 05.02.2020

    tez zawsze staram się robić w polskich sklepach, dopiero potem zagraniczni.

  • patik 04.02.2020

    no proste. patriotyczny konsumpcjonizm wskazany,

  • ada 19.01.2020

    No to chyba trzeba zmienic sklep, w ktorym kupuje na ten polski;)

  • niania 13.01.2020

    ada, no tak, serio z Polski

  • ada 12.01.2020

    serio z polski oni sa?

  • domi 12.01.2020

    ale super, że polskiej firmie się udało tak podbić rynek

  • jamnik 11.01.2020

    szapoba jak najbardziej jeżeli chodzi o rozwój.

  • hajdi 09.01.2020

    a keidyś byli małą garażową firmą :)

  • bilki 06.01.2020

    noo tego na bank nie można im odmówić i tego że jak widac polska firma tez może.

  • nikaj 06.01.2020

    ano ale i tak są mistrzami reklamy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.