19.04.2017/14:59

Właściciel sieci Netto z dobrymi wynikami za 2016 r.

Dansk Supermarked, właściciel sieci Netto, odnotował dobre wyniki finansowe za 2016 r. Sprzedaż wzrosła o 0,7%, osiągając wartość 57,9 mld koron duńskich (ok. 33 mld zł). Dzięki temu finansowo firma należy do najmocniejszych detalistów w Danii. Na wyniki negatywnie wpływały takie czynniki jak wyższa od oczekiwanej deprecjacja waluty, niższe zyski ze sprzedaży nieruchomości oraz wyprzedaż Netto UK.

Na przestrzeni roku grupa dokonała także poważnych inwestycji w cyfryzację, które są kontynuowane także w 2017 r. – W dalszym ciągu osiągamy dobre wyniki finansowe, dzięki czemu możemy inwestować w przyszły rozwój, w tym w nowe przedsięwzięcia innowacyjne, które poprawią codzienne doświadczenia zakupowe naszych klientów. Cały czas dbamy także o zachowanie konkurencyjności – skomentował Per Bank, prezes zarządu firmy Dansk Supermarked.

W najbliższych latach firma będzie mocno inwestowała, zarówno w poprawę oferty online i cyfrowej, jak i w sieć sklepów fizycznych. Plany inwestycyjne obejmują przyspieszenie ekspansji sieci Netto w Szwecji i Polsce.

Ze względu na fakt, że młode pokolenie konsumentów wchodzi w dorosłość, eksperci Planet Retail prognozują szybki wzrost sprzedaży online w krajach skandynawskich. Dansk Supermarked inwestuje jednocześnie w swój potencjał cyfrowy oraz w sklepy stacjonarne, co dobrze wróży rozwojowi sprzedaży omnichannel.

Ostatnim posunięciem firmy w tym zakresie było uruchomienie platformy wupti.com, która z pewnością przyczyni się do dobrych wyników sprzedażowych grupy. Perspektywy rozwoju tego biznesu są dobre, jako że Dansk Supermarked będzie chciał zostać wiodącym detalistą online w Danii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.