Włosi wierzą w polski rynek wina
We Włoszech konsumpcja wina spada. Dlatego tamtejsi producenci poza czołowymi kierunkami eksportowymi, jak USA, Wielka Brytania, Niemcy, Chiny i Kanada, próbują szczęścia w Polsce – podaje Puls Biznesu.
Polska nie jest na razie dużym odbiorcą wina, ale jego spożycie cały czas rośnie. Jak czytamy w Pulsie Biznesu, Polacy coraz chętniej jadają poza domem, a wyjście do restauracji często wiąże się z konsumpcją wina. Coraz częściej odwiedzamy też Włochy, dzięki czemu poznajemy tamtejsze trunki i poszukujemy ich potem u nas w kraju.
Antonino Mafodda, dyrektor Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich w Sekcji Promocji Handlu Ambasady Włoskiej stwierdza na łamach Pulsu Biznesu, że jego kraj chce już teraz zdobywać udziały w Polsce, żeby być gotowym na moment, gdy nasz kraj stanie się dużym rynkiem. Włosi już obecnie są liderami winiarskich danych importowych, przed Amerykanami, Francuzami, Niemcami, Portugalczykami i Chilijczykami.
Czytaj więcej w Pulsie Biznesu